شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
خانه موزه بازار تهران به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی نیرنما که در این محل سکونت داشته است اقدام به برگزاری آیین نامگذاری تالار خونه موزه بازار در تاریخ 5 مهرماه کرده است .
نامگذاری تالار خانه موزه بازار بانام یک شهیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم نامگذاری تالار آینه ی این مکان تاریخی به یاد و خاطره شهید علی نیرنما، با حضور مادر محترمش  فاطمه رحیم پرست و سایر اعضای خانواده برگزار خواهد شد.

این خانه تاریخی بیش از 35 سال محل سکونت خانواده شهید نیرنما بوده و بسیاری از خاطرات زندگی آنها در این مکان رقم خورده است. شهید نیرنما نیز در همین خانه متولد شده بود.
پس از شروع جنگ تحمیلی، علی نیرنما با وجود مخالفت اولیه مادرش،  برای حضور در جبهه اصرار کرد. خانم رحیم پرست در این باره می‌گوید: "فقط یک بار از علی در مقابلم نه شنیدم و آن هم رفتنش به جبهه بود."
نامگذاری تالار آینه خانه موزه با عنوان نجوا، به پاس سال‌ها همنشینی و گفتگوهای بی‌پایان مادر شهید با فرزند شهیدش از زمان حضور در جبهه تاکنون صورت گرفته‌ است.
این خانواده هنردوست و شهیدپرور با تلاش و اراده خود موفق به حفظ این اثر تاریخی شده‌اند.
امید است الگو گرفتن از رشادت‌های این خانواده، راه آنان را ادامه دهد و قدردانی از ایثارگری‌هایشان، همواره سرلوحه کار ما باشد.

نظر شما