پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۷۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
خوانش و شرح «مثنوی مینوی» اثر استاد قدمعلی سرامی با حضور صاحب اثر در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

خوانش و شرح «مثنوی مینوی»، تازه‌ترین اثر استاد قدمعلی سرامی در فرهنگسرای فردوسبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5؛ در ادامه‌ی جلسات شرح و تفسیر متون ادبی توسط استاد قدمعلی سرامی، دوره‌ی خوانش و شرح کتاب «مثنوی مینوی»، تازه‌ترین اثر منتشر شده‌ی ایشان، به صورت هفتگی از ساعت 18تا 20 روز چهارشنبه پنجم مهرماه 1402 در فرهنگسرای فردوس آغاز می‌شود.

استاد سرامی پس از پایان دوره‌ی شرح «لیلی و مجنون» و «خسرو و شیرین» نظامی، خوانش و شرح «مثنوی مینوی» را آغاز خواهد کرد.

«مثنوی مینوی» از سروده‌های قدمعلی سرامی است که در سال جاری به صورت مشترک توسط انتشارات باد و ترفند منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است. دکتر سرامی در این کتاب و در قالب مثنوی، نگاهی دیگرگون به فرهنگ آبا و اجدادی ایرانیان داشته است؛ تا آنجا که مخاطب می‌تواند اطمینان داشته باشد که خواندن آن، وی را ایرانی‌تر، پارسی‌تر و پارساتر خواهد کرد.

دکتر قدمعلی سَرامی؛ استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه‌ی زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی است که در نخستین دوره‌ی جایزه‌ی پژوهش پروفسور آقابزرگ در سال 1390، جزء پنج نفر شاهنامه‌پژوه برتر معرفی شده است. وی شاگرد استادانی چون: فروزانفر، ناتل خانلری، شهیدی، زرین‌کوب، صفا و دیگر استادان نام‌آور زبان و ادبیات فارسی بوده است.

از جمله آثار سرامی در حوزه‌ی‌ تحقیقات ادبی، می‌توان به «از رنگ گل تا رنج خار»(شکل‌گیری داستانهای شاهنامه)، «از خاک تا افلاک»، «از هرگز تا همیشه» و «پنج مقاله درباره‌ ادبیات کودک» اشاره کرد. وی علاوه بر شعر، نزدیک به 20 عنوان کتاب نیز درحوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان تألیف کرده است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و حضور در این دوره می‌توانند به واحد آموزش فرهنگسرای فردوس، واقع در: فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق مراجعه به تارنمای ferdos.farhangsara.ir یا تماس با شماره تلفن 44081028 اقدام کنید.

نظر شما