پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت نام بیش از ۵۸ هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن خبر داد و گفت: دعوتنامه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن به ۱۲۰ کشور در ۵ قاره ارسال شده است و تاکنون ۷۰ کشور برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.
۱۲۰ کشور برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دعوت شدند/ حضور احتمالی قاریان مصریبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،حمید مجیدی مهر در نشست خبری اظهار کرد: در شش ماهه گذشته در حوزه جزء خوانی قرآن کریم، ۱۶۷ مراسم برگزار و بیش از ۷۰ درصد برنامه های جزءخوانی که تاکنون از صدا وسیما پخش ‌شده با محوریت سازمان اوقاف و در بقاع متبرکه برگزار شده است.

به نقل از ایرنا،رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در قالب طرح ساماندهی داوران، برای داوری مسابقات قرآن شاهد حضور داوران حتی از نقاط دورافتاده بودیم این اتفاقات نشان می دهد که اگر برنامه ریزی اصولی انجام شود بازخورد خوبی دریافت می کنیم.

وی با بیان اینکه امسال مراسم جزءخوانی قرآن به ۲۰۰ مراسم خواهد رسید، عنوان کرد: در حوزه محافل انس با قرآن در سال بیش از ۵ هزار محفل قرآنی در مناسبت‌های مختلف در بقاع متبرکه برگزار می شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه ابراز کرد: همچنین حضور قاریان مصری در ایران در دستور کار قرار دارد، البته نیاز به هماهنگی دارد و استقرار رایزن ایران در قاهره که حافظ کل قرآن است، برای ما نویدبخش است و به تعاملات کمک می کند. قاریان از تانزانیا و جنوب شرق آسیا نیز به کشور ما اعزام خواهند شد و به زودی مشخص می شود کدام قاری در چه زمان و در کدام شهر قرائت خواهد داشت. برای حضور بانوان قاری از خارج از کشور نیز برنامه هایی داریم، زیرا بانوان جهان اسلام مشتاق هستند در برنامه های قرآنی از حضور بانوان نخبه ایرانی بهره ببرند.

مجیدی مهر گفت: در حوزه برگزاری کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن در بقاع متبرکه که با ابداع رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت، ابتدا کار سخت به نظر می رسید اما شاهد استقبال مخاطبان بودیم و در حال حاضر هر هفته حداقل یه جلسه تفسیر قرآن در بقاع متبرکه برگزار می شود و بیش از ۱۵۰۰جلسه تاکنون برگزار شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از ابلاغ شیوه نامه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن خبر داد و اظهار کرد: هرسال تعداد تبصره های این شیوه نامه کم می شود و هم اکنون به تعداد انگشتان یک دست رسیده و بیش از ۵۸ هزار نفر ( ۳۷ هزار و ۲۷۵ خواهر و بیش از ۲۱هزار برادر) برای شرکت در مسابقات قرآن ثبت نام کرده اند و یک رشته عمومی ترجمه سوره الرحمن و یاسین به مسابقات اضافه شده است.
مجیدی مهر همچنین عنوان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، ۱۸ مهر آغاز می شود، آبان ماه داوری انجام می شود. زمان برگزاری آزمون رشته های معارفی ۲۷مهر است و مرحله نهایی رشته های آوایی شامل قرائت قرآن، ترتیل و … ۱۶ آذر در خراسان شمالی برگزار می شود. مرحله نهایی آزمون رشته های معارفی نیز دی ماه در قم برگزار می شود و درکل ۵۶۶ نفر در مرحله مقدماتی مسابقات حضور خواهند داشت.
وی همچنین در پایان از برگزاری نشست تخصصی وقف قرآنی در ۱۶مهر و برگزاری مسابقات استعدادیابی قرائت قرآن ویژه ۱۵ تا ۲۲سال خبر داد که به برگزیدگان این مسابقات جوایز ارزنده اعطا خواهد شد.
نظر شما