جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
همزمان با هفته دفاع مقدس هیئت دخترانه آنسه و دبیرستان دختران عارف با خانواده شهید نوجوان دفاع مقدس دیدار خواهند داشت.
روایتی متفاوت از همنشینی نوجوانان با خانواده شهید اکبر ظفرمندبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 و فرهنگسرای امید : همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، بسته‌برنامه‌هایی با رویکرد محتوایی افزایش آگاهی تاریخی نوجوانان نسبت به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است.

پروانه دوستی رئیس فرهنگسرای امید ضمن معرفی ویژه‌برنامه «برای وطن، به راه حسین(ع)، به نام شهید» عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران در این بسته برنامه به دنبال رقم زدن رویداد متفاوتی بود که پس از بررسی‌های متعدد در باشگاه نوجوانان فرهنگسراها، روایتی خلاقانه از انس با خانواده شهدا را طراحی کرد . 
در همین راستا ، فرهنگسرای امید با مشارکت و همکاری هیئت دخترانه آنسه و دبیرستان دخترانه عارف اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از یکی از خانواده های شهید منطقه کرده است.
دوستی در ادامه افزود : بناست در این برنامه دختران نوجوان هیئت آنسه و دبیرستان عارف طی مراسمی، بر سر مزار شهید اکبر ظفرمند واقع در امام زاده علی اکبر چیذر حاضر شده و با اهداء گل و غبارروبی مزار ایشان با گلاب به استقبال خانواده شهید رفته و از ایشان تکریم شایسته به عمل آورند وارادت و عشق خود را نسبت به شهدا و خانواده ایشان ابراز دارند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که جنگ ترکیبی دشمنان علیه ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب به اوج خود رسیده و دشمن همه‌ی توان خود را به کار گرفته و تمام نیروهای خود را به میدان آورده تا ذهن نوجوان ایرانی را مورد هجمه‌ی شبهات متعدد قرار دهد، آشنا کردن نوجوانان با سبک زندگی شهدا به‌عنوان الگوهای عملیِ اخلاص و ایثار و اخلاق‌مداری، می‌تواند از راهکارهای موثر در خنثی‌سازی نقشه‌های پلید دشمنان و حفظ نوجوانان و جوانان در مسیر ارزش‌های اسلامی-انقلابی باشد. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 اضافه کرد: این برنامه در تعامل با شبکه امید، برداشت تلویزیونی نیز می‌شود که این بخش از برنامه در منزل شهید بزرگوار اجرا خواهد شد که در آن دختران به عنوان میزبان قرار است اقدام به پخت نذری و توزیع آن در بین هم محله ای های شهید کنند . شهید والامقام اکبر ظفرمند متولد 20 شهریور 1341 در تهران است .
 وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داده و با شروع جنگ ، به عشق وطن و در راه حسین (ع) به عنوان سرباز بسیجی به جبهه های حق علیه باطل رفته و در تاریخ 30 خرداد 1361 در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت نائل شد.لازم به ذکر است مراسم دیدار و تجلیل از خانواده شهید اکبر ظفرمند در روز پنج شنبه 6 مهر ماه 1402 در امامزاده علی اکبر چیذر و منزل شهید برگزار خواهد شد.
نظر شما