پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
برگزاری مراسم تجلیل و پاسداشت شهدای اقلیت
مراسم تجلیل از شهدای اقلیت همراه با نامگذاری خیابان مزین به نام شهید جانی بت اوشانا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای سرو؛ فرهنگسرای سرو با همکاری شهرداری منطقه شش و سازمان دژبان ارتش، مراسم تجلیل و پاسداشت شهدای اقلیت را  همراه با نامگذاری و پلاک کوبی خیابان مزین به نام شهید «جانی بت اوشانا» را برگزار کرد . 

 این مراسم در کلیسای حضرت یوسف با حضور سردار سعیدی جانشین کمیته جستجوی مفقودین، شارلی انویه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، شهردار منطقه ۶، توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و همسر شهید مدافع حرم هلیسایی برگزار شد .

وحدت ادیان در کشور، نشانه درایت رهبر انقلاب

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران گفت: وحدت همه ادیان در ایران نشان دهنده درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دفاع مقدس فرصتی مغتنم و محصول وحدت ملی است.

شارلی انویه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران گفت: به روح تمامی شهدا، امام خمینی (ره) و حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم.

وی افزود: امروز در این مراسم وحدت واقعی میان اقوام و مذاهب ایرانی را به رخ جهانیان کشیدیم. بر خود وظیفه میدانیم هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم. این هفته نشان‌دهنده عشق مردم ایران، اعم از مسیحی و مسلمان به مردم کشورشان است. شهدا نشان دادند سالها جنگیده و خون می دهند اما یک وجب از خاک مقدس خود را به بیگانه نمیدهند. هفته دفاع مقدس نشان جانفشانی در پای پرچم مقدس ایران و پای منویات رهبر گرامی بوده و خواهد بود.

شارلی انویه گفت: شهدای دفاع مقدس نمونه بارز شجاعت و مردانگی هستند. آنها به دیگران درس آزادگی دادند تا ارزشهای کشور خدشه دار نشود. اگر ما بخواهیم عشق خود را به این عزیزان نشان دهیم باید پای ارزش‌های کشورمان بمانیم و این بزرگترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

وی گفت: شهیدان بدانند که همیشه رشادت‌های آنان در قلب ما باقی خواهد ماند. آنها انسانهای وارسته ای هستند که بر اساس ایمان، صداقت و متعهد بودن به خاک کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و جان خود را تقدیم میهن کردند. به همین دلیل خون شهید همیشه زنده ماند و هیچ وقت خشک نشد و نگذاشت ما از مسیر درست منحرف شویم و ما را به گلستان جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران اظهار کرد: امروز وظیفه تعهد و پاسداری از نظام به صورت داوطلبانه را داریم؛ چراکه این شهیدان به صورت داوطلبانه در سنگرهای انقلاب، دفاع مقدس و در مبارزه با داعش که رفتارهای دَد منشانه داشت، جنگیدند و امروز نوبت ما جهت ادای دِین می باشد. دِینی که به خانواده این شهدا داریم.

وی گفت: معاندین نظام امروز با نقشه های فریبکارانه خود می خواهند با موضوعاتی که ریشه ندارند به کشور ضربه بزنند؛ اما به لطف پروردگار با شکست مواجه خواهند شد. وحدت همه ادیان راه مبارزه با آنان است؛ چرا که جامعه ایرانی معتقد به خدا و ولایت است و با درایت و هوشمندی رهبر انقلاب به جایی نمی‌رسند. با نگاهی به تاریخ می شود این موضوع را جستجو کرد. ملتی که در برابر استکبار مقاومت کرد و تبلوری عینی در عصر جدید و حافظه تاریخی به ثبت رسانده است. حضور ایرانیان در ۸ سال دفاع مقدس صحنه های زیبایی از همدلی‌ و وحدت ملی را به نمایش گذاشت.

شارلی انویه گفت: یکی از اصول مهمی که در همه ادیان وجود دارد، وحدت است. وحدت همه ادیان در ایران نشان درایت و هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است و دفاع مقدس، فرصتی مغتنم و محصول وحدت ملی است. امیدواریم در جامعه آشوری بتوانیم پاسخگوی محبت‌های بینظیر شما باشیم.

شهید اوشانا داشتن وحدت کلمه را به ما یادآوری کرد

سردار سعیدی گفت: شهید اوشانا بعد ۳۸ سال جریان وفاق و همدلی را ایجاد کرده و به ما یادآوری کرد که در چند نکته باید در کنار هم وحدت کلمه داشته باشیم. یکیاز آنان دفاع از حق و دیگری دفاع از مرز وبوم است.

سردار سعیدی جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم گفت: طبق آموزه های دینی ما همگی میدانیم که شهید جانی بت اوشانا در حال حاضر در این مجلس حضور دارند. خطاب به این شهید میگویم شما در روزی اراده کردی در حالی که ۲۴ سال سن داشتی، برای ادای تکلیف و حفظ و دفاع از این مرز و بوم بجنگی. شما تکلیف خود را ادا کردی و در این منطقه در کنار هم‌رزمان خود جانانه جنگیدی.

سردار سعیدی اشاره کرد: این شهید عزیز که از ارتش بود در کنار هم‌رزمان خود ایثارگرانه فداکاری کرد. در فرهنگ شهادت انتخاب آگاهانه تعیین کننده است. ایشان با آگاهی تمام این مسیر را انتخاب کرد. در نگاه اجمالی به وصیتنامه ایشان چند نکته جلوه میکند که اصلی ترین آن ایمان است. شهید جانی بت وصیت خود را با نام خدا آغاز میکند و ایمان بالا ایشان را به بصیرت می کشاند.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه افزود: شهید جانی بت جایی در وصیت خود می‌نویسد «در این لحظه من با روح شاد و قرین نعمت خواهم بود»، این جوان ۲۴ ساله با عرفان این جمله را می گوید. این جمله یک انسان عالم و عارف است؛ بنابراین این جمله نشان از یقین است.

وی گفت: شهید اوشانا در ۳۸ سال پیش بر خود تکلیف دانست و برای بازپس گیری حق و دفاع از این مرز و بوم رفت که هم جنبه ارزشی و ایمانی آن و هم حفظ تمامیت ارزی کشور جلوه میکند. ایمان ایشان در این نکات خود را نشان میدهد. شهید اوشانا بعد ۳۸ سال جریان وفاق و همدلی را ایجاد کرده و به ما یادآوری کرد که در چند نکته باید در کنار هم وحدت کلمه داشته باشیم. یکی دفاع از حق و دیگری دفاع از مرز وبوم است. شهدا اول از خودشان می گذرند و از وابستگی های دنیایی گذر می کنند و در راه خدا و خدمت به مردم ایثار میکنند.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نکته دوم که ایشان به ما گوشزد می‌کند این است که مستحکم و صبور باشید، در راه خود محکم باشید و ایشان با ایمان راسخ به ما نوید می دهد با استواری می توان به اهداف عالی رسید. این شهید عزیز وقتی که برگشت از منصوبین ایشان کسی در قید حیات نبود، اما با افتخار مورد تکریم قرار گرفت و بسیار تأثیرگذار بود. این نشان دهنده این است که این شهید حتما در زندگی اش کاری کرده که خداوند اینگونه به او عزت داده است. مهم این است که ما غبارها را کنار بزنیم.

سردار سعیدی افزود: در وصیتنامه ایشان به احترام به پدر و مادر و تکریم آنان بسیار توصیه شده است. امیدوارم بتوانیم باز هم نسبت به این شهید ادای تکلیف کنیم.

در ادامه این مراسم از تنها بازمانده شهید جانی بت اوشانا که برادرزاده شهید است، تجلیل شده و از پلاکی مزین به نام شهید جانی بت اوشانا با اجرای موزیک مارش ارتش نظامی رونمایی شد. همچنین آیین رونمایی از نام‌گذاری خیابان به نام شهید «جانی بت اوشانا» با حضور عالی‌جناب خوری اسقف وانیا سرگیز، سردار سعیدی و ناخدا علوی برگزار شد.

نظر شما