جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۷۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
ویژه برنامه «برای وطن، به راه حسین(ع)، به نام شهید» در فرهنگسرای اشراق برگزار شد و نفرات برگزیده مسابقه گویندگی کتاب «راض بابا» معرفی شدند.
برگزیدگان مسابقه گویندگی «راض بابا» معرفی شدند/ شهیده کشاورز الگوی بسیار خوبی برای نوجوانان استبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، همزمان با چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس ویژه برنامه «برای وطن، به راه حسین(ع)، به نام شهید» در فرهنگسرای اشراق برگزار شد و نفرات برگزیده مسابقه گویندگی «راض بابا» معرفی شدند.

این مسابقه، با محوریت کتاب «راض بابا» نوشته طاهره کوهکن ویژه نوجوانان برگزار شد و با هیأت داورانی متشکل از فاطمه محمدی، سید احسان طباطبایی و شهاد زمانی نوجوانان شرکت‌کننده را داوری کردند.

فاطمه محمدی یکی از داوران این مسابقه گویندگی گفت: لحن در خواندن مهم است و اثربخشی متن را بسیار بالاتر می‌برد.
خوانش هر گوینده باید احساس نویسنده و جریان داستان را به خواننده منتقل کند. هر اجراکننده‌ای باید بتواند احساس نویسنده کتاب ارجمند «راض بابا» و به تبع آن طاهره کوه‌کن را به مخاطبان منتقل کند.

محمدی که کتاب «راض بابا» را به صورت صوتی خوانده است، اظهار کرد: کتاب «راض بابا» را به همه نوجوانان توصیه می‌کنم بخوانند تا از زندگی شهیده راضیه کشاورز که بسیار خواندنی است آگاه شوند.‌ شهیده کشاورز الگوی بسیار خوبی برای نوجوانان است. او جانش را فدای امام زمان(عج) کرد و در این راه به شهادت رسید.

شهاد زمانی از دیگر داوران مسابقه گویندگی نیز اظهار کرد: سه آیتم اصلی «طنین یا رنگ صدای گوینده»، «لحن گوینده» و «وقف و وصل‌ها» در خوانش کتاب از اولویت‌هایی است که باید مدنظر شما قرار بگیرد. خوشبختانه کتاب ارزشمند «راض بابا» با خوانش بسیار خوب فاطمه محمدی در دسترس شما قرار دارد و این برنامه هم بخش‌هایی از آن را قرائت کردند و الگوی خوبی برای خوانش بهتر کتاب در اختیارتان قرار گرفته است که با رعایت نکات آن می‌توانید اجرای بهتری داشته باشید.

کتاب «راض بابا» نوشته طاهره کوهکن مجموعه خاطرات و زندگی شهیده راضیه کشاورز است. این کتاب، زندگی دختری نوجوان از دیار فارس را روایت می‌کند که در سال ۱۳۸۷ بر اثر حمله تروریستی به فیض شهادت نائل آمد.

در پایان این ویژه برنامه و با انتخاب هیأت داوران، برگزیدگان مسابقه گویندگی «راض بابا» معرفی شدند. به ترتیب عطیه سعیدی، آنا صالح‌پور، نرگس یوسف‌خانی، صادق منظری و امیرحسین موسی‌خان معرفی و مورد تقدیر واقع شدند.

همچنین پنج نفر دوم که شایسته تقدیر شناخته شدند عبارتند از: ضحی رحمتی، سارینا مهدی، حدیثه اصغری، امیرعباس بیات و پویا فضائلی.

https://aparat.com/v/QGbz7
https://aparat.com/v/lEGXZ
نظر شما