پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
امیر حسین اکبر زرین (روایتگر دفاع مقدس)معتقد است: از دشمن جز دشمنی انتظار نمی‌رود، ولی متأسفانه گاهی در داخل کشور عده‌ای آینده را سیاه‌نمایی و تزریق ناامیدی می‌کنند که می‌تواند آفت بزرگی باشد. اگر بتوانیم امیدوار باشیم، همان‌طور که رزمنده‌ها امیدوار بودند و این امیدواری برایشان موفقیت‌آمیز بود، بسیاری از گرفتاری‌ها رفع می‌شود. آنهایی که به نام دین به ناامید کردن مردم رو می‌آورند، منفعت مردم را نمی‌خواهند و باید حواس‌مان باشد که به این سمت‌وسو نرویم.
امیر حسین اکبر زرین: تزریق ناامیدی آفت بزرگی است / فاطمه کاظمی: شهدا مظهر خودشناسی و خداشناسی هستندبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنرپنجمین جلسه از سلسه نشست‌های گفتگو محور ویژه نوجوانان با محوریت ایمان و امید در دفاع مقدس و با موضوع «خودشناسی» که در کتابخانه لویزان برگزار شده بود، حجت الاسلام زرین بیان کرد: امید فرهنگ‌ساز و تاریخ‌ساز است. وقتی دریای خاطرات هشت سال دفاع مقدس را ورق می‌زنیم، آنچه در آن موج می‌زند، امیدواری و ایمان به آینده و در مرتبه بالاتر ایمان به خداست. از پس همین موج‌های امیدواری است که آن اقتدار مشروع متولد می‌شود و تاریخ پیروزی ملت رقم می‌خورد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب عزت و سرافرازی ملت ایران شد و هشت سال دفاع مقدس مظهر صفات ارزشمندی است که ملت ایران را در تاریخ ماندگار کرده، گفت: امروز این فرهنگ نجات بخش برای سایر ملت‌ها به عنوان الگویی می‌درخشد و در سراسر مقاطع دفاع مقدس ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند.
اکبر زرین تاکید کرد: دفاع مقدس اگر چه تلخی‌های بسیاری را در ذات جنگی خود داشت، اما ثابت کرد دو عنصر امید به خدا و اعتماد به خود و جوانان راه‌گشای عبور ملت ایران از سختی‌ها و ناملایمات است.

 جنگ تحمیلی از آن جهت برای ما دفاع مقدس است که محملی برای خوداتکایی و مقاومت ایران است. امروز کمتر عرصه‌ای را می‌توان یافت که در ان به مشکل برخورد کنیم و نسخه شفابخش و راه‌گشای آن را در دل آن دوران نیابیم، چرا که آنچه که دفاع مقدس را رنگ الهی بخشیده بود، امید به پیروزی در سایه عنایات الهی و اعتماد به نفس خود در مواجهه با مشکلات بود.
وی ادامه داد: ثمره این دفاع آن بود که از پایان جنگ در سال 1367 تاکنون هیچ کشور و قدرتی به خودش اجازه نداده که رو در روی ما بجنگد و جنگی نظامی را تحمیل کند. به لطف خداوند و اراده و ایمان قوی، ملت ایران توانستند در مقابل‌ دشمنان ایستاده و آنها را شکست دهند و عبرتی برای سایرین بشود تا کسی جرأت اقدام علیه ایران را نداشته باشد.
روایتگر دفاع مقدس  تصریح کرد: از دشمن جز دشمنی انتظار نمی‌رود، ولی متأسفانه گاهی در داخل کشور عده‌ای آینده را سیاه‌نمایی و تزریق ناامیدی می‌کنند که می‌تواند آفت بزرگی باشد. اگر بتوانیم امیدوار باشیم، همان‌طور که رزمنده‌ها امیدوار بودند و این امیدواری برایشان موفقیت‌آمیز بود، بسیاری از گرفتاری‌ها رفع می‌شود. آنهایی که به نام دین به ناامید کردن مردم رو می‌آورند، منفعت مردم را نمی‌خواهند و باید حواس‌مان باشد که به این سمت‌وسو نرویم.
وی تاکید کرد: حماسه‌سازی ماندگار هشت سال دفاع مقدس رقم نخورد مگر با رشادت‌ها، جوانمردی‌ها و غیرت و تعصب شهدا، جانبازان و ایثارگران که برای کسب رضای خداوند متعال و حفظ استقلال کشور در این عرصه گام نهادند.

فاطمه کاظمی: شهدا مظهر خودشناسی و خداشناسی هستند

در ادامه جلسه فاطمه کاظمی درباره اهمیت خودشناسی گفت: خود شناسی یکی از مسائل مهم در زندگی هر شخص به شمار می‌رود. اگر از افراد مختلف در خصوص خودشناسی سوال کنیم اغلب با این پاسخ روبه رو می‌شویم که می‌گویند ما همه چیز را درباره خودمان می‌دانیم و خودمان را به خوبی می‌شناسیم اما مسئله این است که این افراد درباره علایق‌ها، باورها و اهداف خود هیچ نمی‌دانند پس یعنی به خود شناسی حقیقی نرسیده‌اند.
وی درباره تعریف خودشناسی اظهار کرد: خودشناسی یعنی شناخت کامل و عمیق از باور ها، عقاید، استعداد ها و توانایی‌های درونی خودمان. ما با خودشناسی و درک توانایی‌ها و استعداد هایمان می‌توانیم بهترین خودمان را پیدا کنیم که این مسئله اغلب می‌تواند موجب پیشرفت فردی و اجتماعی ما شود.
کاظمی پیرامون اهمیت ارزش‌ها عنوان کرد: شناخت ارزش‌های فردی در روند خودشناسی حائز اهمیت است. به طور کلی برای هر کدام از ما چیز هایی که برای ما خوب هستند و بد هستند متفاوت است و اگر کاری از نظرمان برای ما خوب باشد از آن لذت می‌بریم و برعکس. به طور کلی شناخت ارزش‌ها  به ما در شناخت اهداف و یافتن انگیزه، جهت پیدا کردن مسیر درست و تلاش برای رسیدن به اهداف کمک شایانی می‌کند. پس ارزش‌های خود را به درستی بشناسید.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مغتنی برای شناخت خود و ارزش‌های راستین است بیان کرد: شهدای ۸ سال دفاع مقدس مظهر خودباوری، خودشناسی و خداشناسی هستند. افرادی که با فعالیتی داوطلبانه توانسته‌اند از این مملکت دفاع کرده و حماسه بیافرینند. اسطوره‌هایی که داوطلبنه در راه رضای خدا گام برداشتند و در حقیقت آنها بهترین الگو برای شما هستند.
فاطمه کاظمی با اشاره به اهمیت خودشناسی در اسلام گفت: خودشناسی در اسلام به معنای این است که انسان بالاترین توانایی‌ها را برای کمال و نزدیکی به خداوند دارد. روح الهی به او تنفس شده است و او نماینده خداوند در زمین است. هیچ چیز نمی‌تواند روح انسان را آرام کند، بلکه با یاد خدا این کار میسر می‌شود. ارزش انسان به دلیل رابطه داوطلبانه او با حقیقت مطلق و میزان شباهت او با حقیقت است.

نظر شما