شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۹۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
یک پژوهشگر و راوی حوزه دفاع مقدس در پنجمین نشست گفتگو محور بچه های رستا، به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع از وطن یکی از زیباترین مصداق‌های امید به آینده است و رزمندگان ما در اوج بیم‌های جنگ، سرشاز از امید به آینده بودند.

راوی دفاع مقدس: دفاع از وطن زیباترین مصداق امید به آینده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، وحید شمسعلی در پنجمین نشست گفتگو محور ویژه نوجوانان- بچه های رستا- که از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) با موضوع: "بیم ها و امیدهای دوران دفاع مقدس" در دبیرستان دخترانه شهید چمران منطقه 18 برگزار شد در پاسخ به پرسش‌های نوجوانان شرکت‌کننده در این نشست، اظهار داشت: امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم و چراغ راه آینده، عمل کردن و تاسی به آرمان‌های شهداست. امید، تکیه کردن به راه و روش رزمندگان و شهداست و این مسیر روشن هرگز متوقف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: امنیت یک مقوله اتفاقی نیست، برای امنیت باید تاوان داد و هزینه کرد و شهدای ما از ارزشمندترین گوهر وجود خود یعنی جانشان گذشتند تا مردم در امنیت و آسایش باشند.

شمسعلی امید را محرک بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین دانست و افزود: نسل آینده که شما هستید باید سکاندار آینده کشور باشید. ازبین شما پزشک، مهندس، وزیر، نماینده مجلس و استاد دانشگاه پرورش پیدا می‌کند، پس باید از الان خود را برای آینده آماده کنید.

وی آمار شهدای جنگ تحمیلی را بیش از 155 هزار نفر اعلام کرد و افزود 44 درصد شهدای دفاع مقدس سنشان بین 16 تا 20 سال و 30 درصد شهدا بین 21 تا 26 سال بودند که نشان از حضور گسترده جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس دارد.

راوی دفاع مقدس افزود: در آغاز جنگ یعنی 31 شهریور ماه 1359 عراق با 12 لشکر زرهی، 5400 دستگاه تانک، 400 قبضه توپ ضد هوایی،366 فروند هواپیما و 400 بالگرد با تسلیحات کامل در مقابل ما صف‌آرایی کرد . در برابر چنین آرایش جنگی، رزمندگان، شهدا، آزادگان و جانبازان ما کار بزرگی انجام دادند و این تنها جنگی در تاریخ ما بود که یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

شمسعلی گفت: جنگ تحمیلی ایران و عراق از طولانی‌ترین، پرهزینه‌ترین و وسیع‌ترین جنگ‌های تاریخ بود و در آن رزمندگان اسلام 19 عملیات بزرگ انجام دادند و افتخاری زرین در کارنامه دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید دفاع از وطن یکی از زیباترین مصداق‌های امید به آینده است و رزمندگان ما در اوج بیم‌های جنگ، سرشاز از امید به آینده بودند.

سلسه نشست‌های گفتگو محور ویژه نوجوانان- بچه های رستا- در راستای راه اندازی باشگاه مخاطبان منطقه 18 و فعال سازی کرسی های آزاداندیشی و زمینه اظهار نظر و گفتگوی نوجوانان برگزار می شود و پنجمین نشست بچه های رستا نیز در دبیرستان دخترانه شهید چمران منطقه 18 واقع در شهرک ولیعصر، خیابان حیدری شمالی با حضور نوجوانان مفطع متوسطه دوم برگزار شد.

راوی دفاع مقدس: دفاع از وطن زیباترین مصداق امید به آینده است

نظر شما