شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
نمایشگاهی از آثار نفیس و فاخری از قطعات خوشنویسی و شمایل های پیامبر از دوره زندیه تا دوران معاصر با عنوان «عشق محمد(ص)» در مجموعه سعدآباد افتتاح شد
نمایشگاه «عشق محمد(ص)» افتتاح شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت میلاد با سعادت محمد مصطفی(ص) نمایشگاهی از آثارنفیس و فاخری از قطعات خوشنویسی و شمایل های پیامبر از دوره زندیه تا دوران معاصر در موزه خط و کتابت میرعماد واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با اجرای قطعاتی از موسیقی مقامی ایرانی، افتتاح شد.

به نقل از ایرنا،نمایشگاه "عشق محمد(ص)"، با حضور سیدحسین علوی مدیریت مجموعه سعدآباد و مسئولین مجموعه و با همکاری و مشارکت اساتید صاحب نام همچون استاد یدالله کابلی خوانساری و مجموعه داران خصوصی از جمله مهدی عتیقی مقدم ، مجید قیصری و علیرضا کیا کاظمی افتتاح شد.

از آثار بسیار نفیس این نمایشگاه می توان به شمایل پیامبر اثری از صنیع الملک با حواشی تذهیب سید ابوالقاسم مذهب باشی اشاره کرد. آثار دیگری از میرحسین ترک، میرزا مهدی شریف شیرازی، میرزا آقا امامی، حسین قوللر آقاسی و نیز اساتید معاصر همچون استاد غلامحسین امیرخانی، استاد عباس اخوین و زنده یاد استاد علی راهجیری در این نماشگاه به نمایش گذاشته شده است.

در افتتاح این نمایشگاه، علوی مدیر مجموعه سعدآباد، در جمع اساتید و هنرمندان این حوزه بیان کرد: مجموعه سعدآباد مفتخر است چه در حوزه هنرهای مدرن و چه در حوزه هنرهای سنتی میزبان قدوم مبارک فرهیختگان و علاقمندان هنر این سرزمین باشد.

وی افزود: یکی از برنامه های بسیار مهم با توجه به ظرفیت های سعدآباد که دائما پیگیر اجرای آن بودیم، استفاده از ظرفیت بی نظیر موزه خط و کتابت میرعماد است و قطعا این موزه، بهترین موزه خط و کتابت در کشور است. در نتیجه تصمیم داریم به صورت مناسبتی نمایشگاه های فاخری را در معرض دید هنرمندان و هنر دوستان قرار دهیم.

مدیر مجموعه سعدآباد با دعوت از علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه، ادامه داد: این نمایشگاه که تحت عنوان مبارک "عشق محمد(ص)" است، به آثار تاریخی و معاصر خوشنویسی از دوره زندیه تا کنون با محوریت نام و صفات رسول اکرم(ص) برپا شده که در هفته وحدت زینت بخش مجموعه سعدآباد است.

نمایشگاه عشق محمد(ص) به مدت دو هفته برای علاقمندان به نقاشیخط و خوشنویسی برپا خواهد بود.
نظر شما