شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۹۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
آیت الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در نشست خبری ششمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین در فرهنگسرای رسانه گفت:امروزما در مقابل فلسطین رسالت مهمی را به عهده داریم و امیدوارم بتوانیم به این رسالت مهم عمل کنیم.
امروزما در مقابل فلسطین رسالت مهمی را به عهده داریمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست خبری ششمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین 12 مهرماه در فرهنگسرای رسانه برگزارشد.
 آیت الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در این نشست گفت :ششمین اجلاس بین المللی همبستگی کودکان و نوجوانان به همت مجموعه اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری  و با حمایت و پشتیبانی کمتیه ی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری و نهادها و سمن های دیگر برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری این همایش همزمان با روز جهانی کودک و  روز همبستگی کودک فلسطینی انتخاب شده است تا بتوانیم نیت و تصمیم جامعه نظام جمهوری اسلامی را در حمایت از مظلومان فلسطینی در برابر اشغالگری گسترش دهیم . 
اختری ادامه داد؛این برنامه امسال ویژگی های خاصی دارد و جریان فلسطین در یک مقطع تاریخی حساسی قرار گرفته است .فلسطین امروز با 70 سال پیش بسیار متفاوت است همانطور که مقام معظم رهبری (ره) نیز دربیاناتشان فرمودند:  «امروز قضیه فلسطین بسیار تفاوت دارد»
رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ادامه داد؛ روزهای نخستین  مقاومت در سال های 1346 ازمردم فلسطین حمایت نمی شد و گروههای فلسطینی حرکت های بسیار ضعیفی داشتندولی امروز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورها باعث شد که این رژیم اشغالگر ضعیف و شکست خورده شوند.
اختری ضمن اشاره به اینکه دفاع از مردم فلسطین یکی از ضرورت های زمان است ادامه داد ؛  مسلمانان در سراسر دنیا اجازه ندارند در کنار فلسطین باشندو مقاومت کنند ولی قلبهایشان با مردم فلسطین  است و تلاش می کنند از فلسطین با زبان و اجتماع و تظاهرات و هشتگ ها دفاع کنند. 
 اختری ضمن اشاره به اجرای مراسم  ششمین اجلاس در تاریخ 15 مهرماه در فرهنگسرای ارسباران با حضور بیش از 20 نماینده از کشورهای مختلف اضافه کرد ؛ این همایش شامل سه کمسیون است و مقاومت تنها راه یکسره سازی بحران فلسطین است و عادی سازی نباید انجام شود و امروز میزهای مذاکره دیگر نمی تواند بحران فلسطین را حل کند و تنها راه مقاومت است .
اختری ادامه داد؛ مقاومت در این راه یک نسخه قرآنی است . خداوند در آیات مختلف اشاره کرده است که اگر با دشمن مواجه شدید فرار نکنید و مقاومت وایستادگی کنیدو پیش بروید تا با یاد خدا موفق شوید.
 در ادامه اختری از محورهای دیگراین کمیسیون به اجماع ملی فلسطین حول محور مقاومت اشاره کرد و گفت : عادی سازی رابطه با رژیم کودک کش صهیونیستی ، خیانت به آرمان فلسطین و اسلام و مسلمانان است .
وی در معرفی بخشهای دیگر این کمیسیون افزود؛محورمقاومت ،عمق استراتژیک مبارزات مردم فلسطین است ، تکمیل معادلات بازدارندگی و یکسره سازی بحران ، گسترش مقاومت و تعمیق بحران داخلی رژیم کودک کش صهیونیستی ، اقدام کردن برای حمایت از فلسطینیان باعث بحرانی تر شدن شرایط برای رژیم جنایتکار خواهدشد.
 اختری درباره  محور کمیسیون دوم به نقش سازمان های مردم نهاد اشاره کرد  و گفت : وظیفه این سازمان ها گسترش پایگاه حمایت از آرمان فلسطینی است .وی نقش سمن ها در افزایش حمایت از آرمان فلسطین و کمک های امدادی و   افزایش فعالیت در سطح منطقه ای و برگزاری اجلاس ها و گسترش فرهنگ تحریم رژیم کودک کش صهیونیستی مهم دانست .
اختری در انتهای این نشست کمیسیون سوم را جز مهمترین و موثرترین کمیسیون ها دانست وخاطرنشان کرد؛ رسانه و فضای مجازی  حرف اول را در همه زمینه هامی زند.
وی ادامه داد ؛ فرصت های حمایتی از آرمان فلسطین در رسانه های دیجیتالی و تعمیم تجربه جمهوری اسلامی در ایجاد خبرگزاری اختصاصی در حوزه فلسطین ، تولید محتوا در تببین حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین و جهاد تبیین قضیه فلسطین به فرموده مقام معظم رهبری (ره)  ، ضرورت تعامل رسانه های فلسطینی با رسانه های مقاومت در اقصی نقاط جهان از بخشهای این کمیسیون است و کمیسیون رسانه بسیار می تواند درطول سال موثر باشد.
اختری در پایان افزود؛  امیدواریم ششمین اجلاس بتواند حرکت جدید و همسوو همگرایی بین سمن ها در کشورهای مختلف و بین رسانه ها در کشورهای مختلف و به ویژه در فضای مجازی برای روشنگری ایجاد کند.
نظر شما