پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
نمایشگاه کالیگرافی و نستعلیق برجسته «صلح درون» پنجشنبه ۱۳ مهرماه در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.
فرهنگسرای ارسباران میزبان نمایشگاه کالیگرافی و نستعلیق برجسته «صلح درون» می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه کالیگرافی و نستعلیق برجسته «صلح درون» پنجشنبه ۱۳ مهرماه ساعت ۱۶ در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد و تا ۲۳ مهرماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

در این نمایشگاه آثاری از نفیسه رجبیان و مژگان رضاپور به نمایش در می‌آید. پیش از این آثاری از این دو هنرمند در نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان «سودای حروف» در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در آمده بود.

واژه کالیگرافی به معنای هنر زیبانویسی است. این واژه ریشه یونانی دارد و از دو بخش کالوس به معنی زیبا و گرافاین به معنی نوشتن تشکیل شده است. واژه کالیگرافی به دانش درست‌نویسی شکل کلمات نیز گفته می‌شود. کالیگرافی بیش از سه هزار سال قدمت دارد. شاید بتوان تولد این هنر را با برخورد اولین جوهر به کاغذ پوستی مصادف دانست. بسیاری اولین کالیگرافی را متعلق به چینی‌ها می‌دانند و بسیاری دیگر معتقدند که رومی‌ها مخترع این سبک نوشتاری بوده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۳۳۹۹ تماس بگیرند.
نظر شما