شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۰۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
«سرزمین برادری» عنوان یک کتاب دو جلدی است که زیباترین تصاویر مساجد و مدارس دینی اهل‌سنت در آن منتشر شده و در نمایشگاه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با استقبال میهمانان روبرو شد.
سرزمین برادری در کنفرانس وحدت اسلامیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۱۱۰ اندیشمند از ۴۱ کشور و ۱۱۰ نفر از نخبگان و فرهیختگان داخلی از نهم تا یازدهم مهر با موضوع همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک برگزار شد.

با توجه به اهانت شرم آمیز برخی افراد در کشورهای غربی و تایید یا سکوت سردمداران کشورهای اروپایی امسال یک نمایشگاه قرآن در کنار کنفرانس وحدت برپا شد که به گفته حجت الاسلام حمید شهریاری رییس کنفرانس وحدت اسلامی و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همانگونه که رییس جمهوری با بلند کردن قرآن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان داد که چگونه باید از کلام الهی دفاع کرد، برپایی این نمایشگاه نیز برای معرفی چهره رحمانی اسلام به جهانیان بود.

در این نمایشگاه بیش از ۱۵ غرفه از نهادها و موسساتی همچون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شبکه اینترنتی سفیر، مرکز گفت‌وگوی صلح برای همه، جشنواره بین المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی، موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی، بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، جمعیت دفاع از ملت فلسطین، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، جامعة المصطفی، شبکه نیکوکاری محسن و غرفه ای برای ارائه آثار هنری قرآنی برپا شد.

حجت الاسلام سیدمحمدمهدی میرجلیلی مدیر پژوهش شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت که در غرفه این شورا در کنفرانس وحدت با یک میهمان اندونزیایی گفت و گو می کرد و برنامه های این مرکز را توضیح می داد، درباره استقبال میهمانان کنفرانس وحدت به ایرنا گفت: تمام کتاب هایی که در این غرفه عرضه شده، همه توسط علمای اهل سنت نوشته شده که در رشته های فقه، سیاست، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات و سایر رشته هاست.

وی از کتاب سرزمین برادری به عنوان یکی از کتاب هایی یاد کرد که با استقبال میهمانان روبرو شد و اظهار داشت: این کتاب شامل تصاویر مساجد و مدارس اهل سنت در ایران است که درحدود ۱۷ هزار مسجد و مدارس علوم دینی اهل سنت است که ۴۰۰ مدرسه با شورای مدارس علوم دینی اهل سنت همکاری می کنند.

این پژوهشگر مذهبی افزود: میهمانانی که به این غرفه مراجعه کردند، با کتاب ها و تصاویری روبرو شدند که نشانگر وحدت اهل سنت و شیعه است. یعنی در اینجا دیدند که اهل سنت چگونه با شیعیان در کنار هم زندگی می کنند و اگر اختلافی در مذهب و برداشت از دین دارند ولی این مساله باعث نشده تا اصول اساسی دین را که در قرآن و دین آمده نادیده بگیرند و مثل همیشه در کنار هم فعالیت می کنند.

وی با اشاره به میهمان اندونزیایی کنفرانس وحدت گفت: این اندیشمند اهل سنت در یک مرکز بزرگ اندونزی فعالیت می کند و در اینجا با برنامه های این شورا آشنا شد که چگونه اهل سنت در مساجد و مدارس فعالیت می کنند. او در یک مرکزی فعالیت می کند که دیدگاهشان به افراد فراتر از مذهب و دین است. یعنی برای آن ها دین و مذهب افراد مهم نیست بلکه به مسائل انسانی اهمیت می دهند. البته باید توجه کرد که کشور اندونزی بعد از چین و هند یکی از کشورهای پیشرفته و مهم محسوب می شود که بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در دو بخش نشست های مجازی و حضوری برگزار شد که نشست های مجازی از پنجشنبه ششم مهر آغاز شد و در این بخش ۲۴۰ اندیشمند در ۱۶ وبینار شرکت کرده اند و در هر وبینار ۱۵ اندیشمند به سخنرانی کردند. بخش حضوری کنفرانس نیز یکشنبه نهم مهر با سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس در سالروز میلاد حضرت رسول(ص) و میلاد امام صادق(ع) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
نظر شما