شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های مدیریت شهری به مناسبت هفته ملی کودک از راه اندازی دهکده کودکی در پارک شهر و برگزاری برنامه‌های متنوع در مناطق ۲۲گانه شهر تهران خبر داد.
راه اندازی دهکده کودکی در پارک شهربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهدی امیری مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران، پیرامون برنامه‌های شهرداری تهران در هفته ملی کودک گفت: امسال این هفته با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برگزار می شود.ستاد اجرایی هفته ملی کودک از دو ماه گذشته در شهرداری تهران با نهادهایی چون ادارات آموزش و پرورش و ارگان‌های تابعه شهرداری تهران رایزنی داشته است و در این رابطه به جمع بندی نیز رسیده‌ایم که مبتنی بر آن برنامه‌ها هفته ملی کودک در سطح شهر تهران و در مناطق ۲۲گانه انجام خواهد شد.

وی افزود: در روز یک شنبه نیز برنامه ویژه‌ای با عنوان دیدار اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان کودکان شهر تهران برگزار شد. دراین برنامه تعدادی از کودکان به عنوان نمایندگان کودکان شهر تهران اعم از افراد دارای معلولیت، ورزشکار، دانش آموز و ... انتظارات خود را در صحن برای اعضای شورای شهر مطرح کردند.
به گزارش شهر، امیری با اشاره به افتتاح دهکده کودکی در پارک شهر تهران یادآور شد: به مدت یک هفته دهکده‌ای در پارک شهر راه اندازی شده است که در آن خدمات مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، تفریحی، آموزشی، تربیتی، مشاوره‌ای و...برای کودکان تهرانی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در ادامه گفت: با همکاری آموزش و پرورش، مدارس شهر تهران بر اساس زمان بندی خاص می‌توانند از خدمات دهکده به صورت رایگان از ساعت ۹ صبح تا اذان مغرب استفاده کنند.
مهدی امیری با اشاره به برگزاری نشست مدیران شهری با فعالان حوزه کودکان و نوجوانان ادامه داد:  دیدار با کودکان شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و خدمت از جمله برنامه هایی است که با حضور مدیران شهرداری تهران این هفته انجام می‌شود. همچنین بازدید از مراکز نگهداری کودکان، مراکز کودکان بی سرپرست، شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری کودک بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران انجام می‌شود.
وی بیان کرد: برپایی سینما کودک یکی دیگر از برنامه‌های هفته ملی کودک است در همین رابطه با توجه به اکران فیلم «بچه زرنگ»، همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری داشتیم که در نتیجه آن توانستیم پخش آن را در سطح مناطق و سینماهایی که در حال اکران فیلم هستند برای کودکان رایگان کنیم. همچنین در سومین مجمع روسای کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی مراکز استان‌ها در تاریخ ۱۹ و ۲۰ مهرماه بناست موضوع دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه کودکان و نوجوانان و مصوبه شهر دوستدار کودک را به عنوان یک پنل آموزشی برای حاضران در این مجمع ارائه کنیم.
 امیری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران همایشی  با عنوان «اختلال در خواندن و نوشتن در دوران رشد» با حضور مربیان مهدکودک و مدارس استثنایی، پیش دبستانی و ابتدایی در روزهای ۱۹ و۲۰ مهرماه برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه‌های گردشگری هفته ملی کودک افزود: برنامه «یک جرعه تهران» عنوان یکی دیگر از برنامه های این هفته است که در حوزه گردشگری برای کودکان شهر تهران برگزار می‌شود. مخاطب این برنامه تمامی کودکان اعم از کودکان معلول، نابینا، ناشنوا و دارای سندروم دان و... می‌باشد.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین در نظر داریم با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تور ویژه کودکان غیر ایرانی در یکی از مسیرهای گردشگری و تاریخی شهر تهران برگزار کنیم. کاروان‌های شادی با موضوع «شادی ساختنی است» و کاروان «باغ عروسک‌ها» در سطح مناطق ۲۲گانه با محوریت موضوعات آموزشی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به افتتاح دو کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در شهر تهران تاکید کرد: یک کتابخانه تخصصی در محله امامزاده قاسم و کتابخانه تخصصی دیگری نیز در منطقه ۲۱ شهر تهران افتتاح می شود. یک گروه جهادی نیز با محوریت کودک و نوجوانان در منطقه ۴ با نام گروه جهادی آرمان تشکیل می‌شود که رویکرد آن ارائه خدمات به کودکان محله‌های کمتر برخوردار است.
امیری در پایان گفت:  «مثبت کودکی» نیز یکی دیگر از برنامه‌های هفته کودک است که در آن به کودکان تهرانی  ارائه خدمات با تخفیف ویژه در مراکزی چون برج میلاد، خانه موزه‌ها، موزه‌ها، برج آزادی و.....به گفته امیری در مجموعه فروشگاه‌های شهروند نیز مجموعه کالاهایی که ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده با تخفیف ویژه در ایام هفته کودک ارائه می‌شود.
انتهای پیام/
نظر شما