شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۵۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
با مشارکت آموزش و پرورش منطقه ۹ صورت گرفت؛
فرهنگسرای کار و تعاون با هدف توجه به اشتغال نوجوانان و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و شناسایی توانمندی‌های دانش‌آموزان و همچنین ترویج کارآفرینی، ویژه‌برنامه کارآفرینان نوجوان را با عنوان «کی میگه کار نیست؟» برگزار کرد.
راه‌اندازی زنگ کارآفرینی در فرهنگسرای کار و تعاونبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا یونچی، کارشناس برنامه میدون صدا وسیما، در  برنامه گفتگومحور کارآفرینان نوجوان، ضمن گپ و گفت با دانش‌آموزان؛ نوجوانی را آغاز مرحله شکوفایی و نوآوری دانست و بر ضرورت تحقیق و به‌روز بودن در حوزه منابع علمی و همچنین انتخاب درست شغل با توجه به تغییر سرعت بالای تکنولوژی در دنیای کنونی تأکید کرد.
وی نقش آموزش و پرورش را در شکوفایی «مدرسه کارآفرین شو» موثر دانست و ارائه آموزش‌های تخصصی و مدارک معتبر، حمایت‌های مالی در راستای اخذ وام‌های ۴ درصد در حوزه کسب و کار و کارآفرینی و همچنین راه‌اندازی زنگ کارآفرینی با مشارکت آموزش و پرورش در سطح مدارس دوره متوسطه منطقه ۹ را ازجمله برنامه‌های این مدرسه برشمرد.
حسینی‌فر، معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه ۹ نیز، با اشاره به ضرورت برگزاری این نوع برنامه‌ها؛ نقش آموزش و پرورش را در آموزش یک فن به دانش‌آموزان و تلاش برای تغییر نگرش خانواده‌ها در حوزه کسب و کار، مهم ارزیابی کرد.
به گفته وی، با تشکیل این جلسات و بارش فکری گروهی، می‌توان آینده روشنی را برای نوجوانان و جوانان جامعه رقم زد.
در ادامه این ویژه‌برنامه، سعیده سلمانی، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن‌سینا و مدرسه کارآفرین شو، به تقسیم‌بندی مهارت‌ها در دو حوزه سخت و نرم و توجه کامل به مهارت‌های نرم و ویژگی‌های شخصیتی- ارتباطی و استفاده از فرصت‌ها با ایجاد پرسشگری و شبکه‌سازی اشاره کرد.
برگزارکننده جشنواره ملی خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی، خطاب به دانش‌آموزان گفت: برای شما یادگیری این مهارت‌ها ضروری است تا بتوانید تفکر کارآفرینی پیدا کنید.
وی یادآور شد: با توجه به تغییرسرعت بالای تکنولوژی و تغیر شغل ها، کارآفرین کسی است که بتواند از این فرصت‌ها استفاده کند.
سلمانی به مهارت‌های مهم نرم به منظور دستیابی به آینده‌ای روشن اشاره کرد و پرسشگری، مشاهده‌گری، هوش استعدادی، خلاقیت، ارائه طرح و برنامه، خلق بازار، شبکه‌سازی، نفوذ و ایجاد را از جمله این مهارت‌ها دانست.
به گفته مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن‌سینا، مدرسه کارآفرینی فرهنگسرای کار و تعاون با آموزش این مهارت‌ها در سه دوره و مرحله: فعالیت‌های گروهی به‌صورت کوچینگ با حضور یک رهیار - ایجاد ارتباط موثر با یکدیگر و تشکیل تیم کسب مهارت‌های کسب و کار و ایجاد بوم کسب و کار و پیداکردن چالش‌ها و امکان‌سنجی، اقدامات بسیار مهم و موثری در این زمینه خواهد داشت.
سلمانی شرکت‌کنندگان را به تشکیل دوره‌های آموزشی در فرهنگسرای کار و تعاون و تشکیل تیم‌های قوی دانش‌آموزان کارآفرین و تلاش در جهت ساختن فضای خلاقانه دعوت کرد.
یادآور می‌شود این برنامه با مشارکت معاونت اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه ۹، آموزش و پرورش منطقه ۹ و برنامه تلویزیونی میدون صدا و سیما، دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ در سالن همایش شهید حیدری (خانه مشق) ویژه نوجوانان پسر اجرا شد.
نظر شما