پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۳۵۲۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
با حضور 24 گروه از نوجوانان تهرانی؛
نوجوانان تهرانی در مرحله اول بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» از نمایشگاه «در لباس سربازی» بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و اجرای مرحله اول بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم»، نوجوانان پایتخت با حضور در باغ موزه دفاع مقدس از نمایشگاه «در لباس سربازی» بازدید کردند.

مرحله اول بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» اجرایی شد

وی ادامه داد: این نمایشگاه، روایت رهبر انقلاب از دوران جنگ تحمیلی است و بخش‌های منتشرنشده‌ای از اسنادِ اقدامات و مکاتبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس و نیز بخش‌هایی از مأموریت‌ها و پشت صحنه‌ فرماندهی نظامی ایشان در سال‌های جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشته است.
خونویی یکی از روش‌های تبیین موضوعات را مرور اتفاقات گذشته دانست و افزود: یکی از مسیر‌های درست تصمیم گرفتن، بررسی و دقت در الگوهای گذشته و پیش‌بینی نتایج حاصل شده است؛ همان‌طور که در کلام حضرت علی (ع) نیز آمده است: «به راستی که در هر چیزی برای خردمندان و پندگیران، پند و عبرتی است.»
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: بر همین اساس و به جهت تبیین مبانی اعتقادی برای نسل آینده، بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی شد که در مرحله اول و همزمان با هفته دفاع مقدس نوجوانان در قالب 24 گروه با حضور در باغ موزه دفاع مقدس از نمایشگاه «در لباس سربازی» بازدید کردند.
خونویی به برگزاری برنامه‌های جانبی در کنار بازدید از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در کنار بازدید از این نمایشگاه، بخش‌های جنبی از جمله آشنایی با طرح «هم‌عهدی با شهدا»، اهدای کتاب با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و... برای نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا شد.
وی در پایان به مرحله دوم بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» اشاره کرد و گفت: در بخش بعدی که از اوایل آبان ماه آغاز می‌شود، نوجوانان در قالب یک بازی که از باغ کتاب آغاز می‌شود و به باغ موزه دفاع مقدس می‌رسد، با بخش‌های دیگری از تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد.

مرحله اول بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» اجرایی شد



مرحله اول بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» اجرایی شد

مرحله اول بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» اجرایی شد
نظر شما