پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
دبیر معماری اولین فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری از برگزاری اولین دوره این فستیوال به صورت بین‌المللی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اولین فستیوال بین‌المللی تلفیق مد و معماری برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهران آریایی‌نیا دبیر بخش معماری فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری روز شنبه در نشستی خبری توضیح داد: شناسایی متخصصین و طراحان و هنرمندان برجسته و با استداد طراحی و عکاسی معماری و مد، ایجاد بستر ارتباط و همکاری بین طراحان و عکاسان با شرکت های بزرگ این صنعت، ایجاد نمایشگاه از آثار این هنرمندان از اهداف برگزاری این رویداد بین المللی است.

به نقل از ایرنا،تروجی مفاهیم و رویکردهای مربوط به هنر معماری ، عکاسی و مد، رشد و گسترش فرهنگ ایرانی در طراحی و تلفیق طراحی مدرن و سنتی با تلفیق مد و معماری، زمینه سازی به منظور توسعه کمی و کیفی ارتباط بین مد و معماری و عکاسی، ایجاد بسترها و پیش زمینه های لازم برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب در رابطه با طراحی معماری و مد و عکاسی معماری از دیگر اهداف این جشنواره بود که آریایی‌نیا به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: مخاطبین رویداد طراحان در بخش معماری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته معماری، شرکت های طراحی و معماری حوزه راه و ساختمان، افراد با استعداد طراحی معماری، هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای هستند.

دبیر معماری فستیوال افزود: همچنین در بخش طراحان مد و لباس دانشجویان و فارغ التحصیلان طراحی مد و لباس، شرکت ها و مزون های طراحی لباس، افراد با استعداد طراحی لباس هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای و در بخش عکاسان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته عکاسی، هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای و عموم عکاسان مخاطبین این رویداد هستند.

آریایی‌نیا در ادامه گفت: سفیران مختلف در کشورهای مختلف داریم و امید داریم طراحان مختلف در این فستیوال بایکدیگر آشنا شوند و بایکدیگر تعام کنند.

وی تاکید کرد: شرکت در اولین فستیوال برای همگان رایگان است و هزینه ای ندارد و دانشجویان و دانش آموختگان که در زمینه مد و معماری امیدواریم که شرکت کنند.

دبیر معماری فستیوال گفت: طرح ها به اسم خود طراحان ثبت می شود و ۸ تندیس در حوزه معماری، ۸ تندیس در حوزه مد، انتخاب معمار سال، انتخاب طراح لباس برتر و عکاس برتر سال از جمله جوایز این فستیوال است.

وی گفت: این فستیوال بین المللی در دنیا به نام ایران ثبت شده است و هیچ کشوری در دنیا نمی تواند با این نام فستیوالی برگزار کند.

در ادامه مرجان دلخواه دبیر مد و لباس گفت: این فستیوال زیر پرچم فیبوناجی و با هدف شناسایی طراحان، عکاسان و معماران با استعداد است.

وی گفت: ما مرجع پوشش اسلامی در کل جهان هستیم اما در این زمینه هیچ کار خاصی انجام نشده است و پوشش ما ایرانی ها تحت مد جهانی قرار گرفته که معضل اساسی در کشور شده است.

دبیر مد و لباس با بیان اینکه بانوان نیمی از کشور خستند که کشور را می سازند گفت: هدف ما کشف استعداد واقعی در زمینه مد و شناساندن طراحان ایرانی در زمینه طراحی، معماری، مد و عکاسی به حهانیان است.
نظر شما