پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۵۲۹۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کانون عکاسی شفق فرهنگسرای سرو برگزار می کند:
سلسله نشست های کانون عکاسی شفق این هفته به بررسی آثار هنرمند ایتالیایی پائولو ونتورا می پردازد.
نگاهی به هنر سورئال هنرمند ایتالیایی پائولو ونتورابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ؛در یازدهمین نشست کانون عکاسی شفق فرهنگسرای سرو آثار هنرمند ایتالیایی پائولو ونتورا با حضور کارشناس راحیل قنبری، در خانه موزه دکتر شریعتی پرداخته می شود. 
پائولو ونتورا (Paolo Ventura) در سال ۱۹۶۸ در ایتالیا متولد و در آنجا بزرگ شد. او در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ پس از تحصیل در آکادمی هنرهای زیبای برِرا در میلان ایتالیا، فعالیت عکاسی‌اش را به‌عنوان عکاس مُد آغاز کرد. ونتورا طی قریب به یک دهه، در حوزه‌ی عکاسی مد برای مجلات گوناگونی مثل وُگ و اِل کار کرد. فعالیت هنری ونتورا پس از این دوران و با آمدن او به بروکلین نیویورک آغاز شد که تا به امروز ادامه داشته است.
آثار این هنرمند تا کنون در قریب به صد نمایشگاه انفرادی و گروهی در نقاط مختلف جهان به نمایش درآمده‌اند، از جمله موزه‌ی هنرهای معاصر رم و پنجاه و چهارمین دوسالانه‌ی ونیز، و جزئی از مجموعه‌های دائمی نهادهایی مثل موزه‌ی هنرهای زیبای باستن و کتابخانه‌ی کنگره‌ی آمریکا هستند.
این نشست از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز سه شنبه 2 آبان در خانه موزه دکتر علی شریعتی برگزار می شود و ورود تمامی علاقمندان به مباحث تئوری عکاسی در این نشست آزاد و رایگان است. خانه موزه دکتر علی شریعتی خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به خیابان دکتر فاطمی غربی، کوچه نادر، شماره ۹ واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66945151 تماس بگیرید.




نظر شما