جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
آیین بزرگداشت مرحوم نصرالله ناصح‌پور با عنوان «آواز عشق» سه‌شنبه دوم آبان ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
«آواز عشق»؛ بزرگداشت مرحوم نصرالله ناصح‌پور در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «آواز عشق» ویژه‌برنامه بزرگداشت مرحوم نصرالله ناصح‌پور خواننده و مدرس آواز سه‌شنبه دوم آبان ماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این برنامه حمیدرضا نوربخش (خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی ایران) و سعید مجیدی (خواننده و پژوهشگر آواز) به سخنرانی می‌پردازند. 

همچنین در چند بخش مختلف عاشیق سلجوق شهبازی (ساز عاشقی)/ غلامرضا رضایی (آواز) و هامان خلیلی (تار) / احمد بیرانوند (آواز) و حسین لک (تار) / علیرضا حاج‌طالب (آواز) و حمید اعتمادنیا (تار) و حسن ادیب (سه‌تار و آواز) به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

استاد نصرالله ناصح‌پور (۲ آبان ۱۳۱۹- ۲۸ خرداد ۱۴۰۲) خواننده و مدرس آواز و اعضای هیئت‌مدیره کانون خوانندگان سنتی خانه موسیقی ایران بود. وی موسیقی را نزد استادانی همچون نورعلی برومند، عبدالله دوامی، محمود کریمی، علی اکبر خان شهنازی و... آموخت. از آثار ناصح پور می‌توان به آلبوم «سرودهای آذربایجان» به آهنگسازی حسین علیزاده در شهریور ۱۳۵۹، آلبوم «به یاد درویش خان» تک‌نوازی سه‌تار محمدرضا لطفی به همراهی تنبک ناصر فرهنگ‌فر در آذر ۱۳۶۲، آلبوم «نوبانگ کهن» به سرپرستی حسین علیزاده و همکاری مشترک با گروه شیدا به مناسبت یادواره استاد نورعلی برومند اشاره کرد.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرید.
نظر شما