پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۳۵۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
معرفی کتاب «تاریخ تشیع در ایران بر مبنای سکه شناسی "در نشست " دانای بی زبان" روز دوشنبه یکم آبان ماه در کتابخانه سراج برگزار می شود
معرفی  و بررسی  کتاب  به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، نشست دانای بی زبان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی و آشنایی افراد با کتاب فرنگیس با حضور سارا لطفی دبیر کانون کتابخوان سراج  روز دوشنبه یکم  آبان  ماه،  ساعت 10 در کتابخانه سراج   برگزار  می شود.
کتاب «تاریخ تشیع در ایران بر مبنای سکه شناسی (از آغاز تأسیس صفویه)» اثر سید مسعود شاهمرادی است که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۷۵ صفحه به چاپ دوم رسید.

مطالعات تاریخ تشیع در ایران نیازمند استفاده از دانش‌های مکمل مطالعات تاریخی برای دستیابی بیشتر و دقیق‌تر به حقایق تاریخی است. از جمله دانش‌هایی که می‌تواند محققان را در این مسیر یاری کند، مطالعات سکه شناسی است.
کتاب حاضر، تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا تأسیس حکومت صفویه را از دریچه متون و نشانه‌های حک شده بر سکه‌های این دوران بررسی و تحلیل کرده است.

علاقه مندان جهت شرکت در این نشست می توانند روز دوشنبه یکم آبان ماه به نشانی سراج، نبش کوچه مرادی کتابخانه سراج مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77245761 تماس بگیرند.

نظر شما