جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۵۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
با حضور بانوان در مجتمع فرهنگی هنری فجر برگزار شد
کارگاه «خود مراقبتی» با موضوع آشنایی با سبک زندگی سالم در پیشگیری از سرطان زنان با مشارکت موسسه خیریه امدادگران عاشورا در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری فجر برگزار شد.
کـارگـاه خود مراقبتی و سبک زنـدگی سالم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این برنامه کارگاهی که پیش از ظهر یکشنبه 30 مهر با هدف آشنایی بانوان با سبک زندگی سالم و نقش آن در پیشگیری سرطان بانوان برگزار شد، مائده قربانی محقق و پزشک عمومی در مقام کارشناس برنامه پیرامون موضوع بیماری های شایع در زنان مطالب ارزنده ای را بیان کرد و گفت:همانطور که می دانید سرطان سینه یکی از انواع شایع سرطان در بین زنان است که سالانه افراد زیادی را در سرتاسر دنیا درگیر خود می کند. از این رو، انجام اقدامات لازم جهت پیشگیری از این سرطان برای تمام زنان دنیا لازم و ضروری به نظر می رسد. اگر چه وجود برخی عوامل خطرزای سرطان سینه مانند سابقه خانوادگی، وجود ژن های جهش یافته ارثی، سن، جنسیت و ... قابل پیشگیری نیست، اما می توان با تغییر در «سبک زندگی» و داشتن تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت های بدنی کافی، عدم استرس و کاهش فشار های عصبی و روانی، عدم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی ناسالم، پرهیز از آب و هوای آلوده، عدم مصرف بیش از حد شکر و شیرینی و غذاهای فراوری شده، سیستم ایمنی بدن را در برابر سرطان تقویت کرده یا حتی به روند درمان و مواجهه با عوارض جانبی ناشی از آن غلبه کرد.

گفتنی است، این برنامه از سوی مجتمع فرهنگی هنری فجر و مشارکت موسسه خیریه امدادگران عاشورا (خیریه غیر انتفاعی حامی بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج) در این مرکز برگزار شد. 

علاقه مندان برای بهره مندی از سایر برنامه های مجتمع فرهنگی هنری فجر می توانند به نشانی: فلکه چهارم خزانه بخارایی، خیابان جمشید سید مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:55311575-021تماس بگیرند.

نظر شما