پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۵۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
ایستگاه پایانی اولین جشنواره نمایشنامه خوانی سرزمین صدا
منتخبین جشنواره نمایشنامه خوانی سرزمین صدا توسط هیئت داوران و نگاه هنرمندانه مردم حاضر در سالن معرفی شدند.
جشنواره نمایشنامه خوانی سرزمین صدا منتخبین خود را شناختبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 و فرهنگسرای امید ؛ اختتامیه جشنواره نمایشنامه خوانی سرزمین صدا با حضور جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر در سالن آمفی تئاتر خیام فرهنگسرای امید برگزار شد.
در ابتدای مراسم بیانه ای با مضمون زیر توسط هیئت داوران قرائت شد:امسال با شروع فصل زیبای پاییز ما عزیزانی را در عرصه هنر از دست دادیم و در کنار آن شاهد وقوع جنگی هستیم که فرقی نمی کند در کجای این کره خاکیست. جنگ بد است ، جنگ واقعیتی تلخ و وحشتناک است.در چنین شرایطی چه انگیزه ای برای تماشا ، قضاوت و تشویق اهالی تئاتر می ماند ، جز ایمان بر این باور که هرگز نباید تسلیم تاریکی و مرگ شد و تسلیم شدن تنها مایه نابودی تئاتر ، این هنر چند صد ساله می شود.
در ادامه هیئت داوران ضمن اشاره به معیارهای موردنظر خود در انتخاب بخش های شایسته ، مهم ترین و کلیدی ترین رکن یک اثر را انتخاب متن دانست.علی خوش گفتار ، علی قهرمانی ، جواد رحیمی و سمیه شریفی به عنوان هیئت داوران اولین جشنواره نمایشنامه خوانی سرزمین صدا بر اساس شرایط ذکر شده در فراخوان جشنواره و با در نظر گرفتن سلیقه و نگاه هنرمندانه تماشاگران برگزیدگان این دوره از جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد؛
• بهترین اجرا از نگاه داوران ، نمایشنامه (سایه سار) به کارگردانی زهرا عرب و نمایشنامه (کار هیچکس) به نویسندگی و کارگردانی سحر رستمیان
• بهترین نویسندگی: حمیدرضا صفار ، نمایشنامه (جای خالی نبودنت همیشه بوی بودن می دهد)
• بهترین کارگردانی: سحر رستمیان ، نمایشنامه (کار هیچکس)
• بهترین نقش خوان مرد : هیئت داوران نقش خوان اول مرد تعیین نکرد و محمدرضا مصطفایی را به عنوان نقش خوان دوم مرد برای بازی در نمایشنامه (دوران خوش بازنشستگی) ، رضا باغیشنی را به عنوان نقش خوان دوم مرد برای بازی در نمایشنامه (کار هیچکس ) و هادی طهماسبی را به عنوان نقش خوان سوم مرد برای بازی در نمایشنامه (وزیردربار) انتخاب کرد.
• بهترین نقش خوان اول زن : مهدیس حقدادی برای بازی در نمایشنامه (سایه سار) ، بهترین نقش خوان دوم زن ، ستایا نیکو برای بازی در نمایشنامه (کار هیچکس) و بهترین نقش خوان سوم زن ، هلیا حبیبی برای بازی در نمایشنامه (کار هیچکس)
• بهترین صحنه خوان : شفیقه داودی برای صحنه خوانی نمایشنامه (گاو مجسم)
• بهترین طراحی پوستر : امیرحسین لولایی برای طراحی پوستر نمایشنامه (کار هیچ کس)
• بهترین موسیقی : رضا رزاقی برای موسیقی نمایشنامه (سایه سار)همچنین بهترین اجرا از نگاه مخاطبین نمایشنامه (کار هیچکس) به نویسندگی و کارگردانی سحر رستمیان اعلام شد.
در ادامه هیئت داوران از مسن ترین هنرمند و نقش خوان مرد مهرداد خسروجردی و کوچکترین هنرمند و نقش خوان زن دینا جلالی تقدیر کرد و بن نقدی بهره مندی از امکانات باغ کتاب به آنها اهدا شد.
گفتنی است در این مراسم مهمانان هنرمندی از جمله مرضیه آقاسی (بازیگر و کارگردان تئاتر) ، کوروش کرمی (بازیگر تئاتر) ، عاطفه رضایی (طراح گریم تئاتر، تلویزیون و سینما) و مسعود حسینی (بازیگر سینما و تلویزیون) حضور داشتند.
لازم به ذکر است در پایان به هیئت داوران ، عوامل و ستاد برگزاری جشنواره و تمامی بخش های حاضر لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تقدیم شد و به بخش بهترین اجراها از نگاه داوران لوح تقدیر ، هدیه فرهنگی و بن نقدی بهره مندی از امکانات باغ کتاب اهدا شد.
نظر شما