شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۵۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کتابخانه امام خمینی (ره) درراستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باردیگر آئین نقد و بررسی کتابی ارزشمند با عنوان « روایت های قره داغ ، قصه ها و افسانه های آذربایجان » را برگزار می کند.
آئین نقد و بررسی کتاب «روایت های قره داغ ، قصه ها و افسانه های آذربایجان »به گزارش مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13  ؛ آئین نقد و بررسی کتاب «روایت های قره داغ ، قصه ها و افسانه های آذربایجان » با حضور قنبر سیفی ، گردآورنده ، مؤلف و مترجم کتاب و به همت کتابخانه امام خمینی (ره ) در سالن خیام برگزار می شود.

قنبر سیفی امیرآباد در تاریخ 14 مهر 1340 خورشیدی در روستای «حیدرکانلو» از توابع شهرستان خداآفرین چشم به جهان گشود. سیفی دوران تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه را در روستای زادگاهش سپری کرد و در نهایت دوره نهایی را پس از کوچ اجباری به تهران در مدرسه « دارالفنون» به پایان رساند.
وی مجموعه قصه‌ها و افسانه‌های آذربایجان را با هدف حفظ و ادای دین به زبان مادری خود (ترکی)، گردآوری کرده است. این داستان‌ها گوینده و نویسنده مشخصی ندارند و فرهنگ، آداب، افکار و عقاید پیشینیان را منعکس می‌کند. قنبر سیفی تالیف کتاب قصه‌ها و افسانه‌های آذربایجان را با گردآوری داستان‌هایی از مادر و پدر خود آغاز کرد. او اعتقاد دارد داستان‌های این کتاب، امانتی هستند که نیاکان ما به دستمان رسانده‌اند؛ ما نیز باید برای حفظ این مروارید گرانبها تلاش کنیم. بر همین اساس او نیز کوشیده است تا با جمع آوری ادبیات شفاهی آذربایجان، دین خود را به زبان و سرزمین خود ادا کند.
آئین نقد و بررسی کتاب «روایت های قره داغ ، قصه ها و افسانه های آذربایجان» در روز چهارشنه 10 آبان 1402 ساعت ۱۷ در سالن خیام فرهنگسرای امید با حضور جمعی از نویسندگان و استادان به نام در حوزه کتاب و نویسندگی برگزار می شود.
از علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی دعوت می شود جهت حضور در این برنامه به فرهنگسرای امید واقع در میدان شهدا ، خیابان 17 شهریور ، خیابان خشکبارچی ، بوستان خیام مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره33303843 تماس بگیرند.
نظر شما