پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
سارا لطفی درباره کتاب «آرمان عزیز» گفت: نوجوانان می‌توانند با خواندن این داستان‌های کوتاه و روان با زندگی شهید علی وردی آشنا گردند و متوجه شوند چه انتخاب‌هایی او را به این شجاعت و بصیرت رساند. این داستان‌ها با تصاویر زیبایی همراه گشته تا مطالعه را برای نوجوانان و کودکان دلنشین‌تر نماید.
سارا لطفی: با خواندن کتاب «آرمان عزیز» با شجاعت و بصیرت شهید علی وردی آشنا شویدبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، سارا لطفی در نشست معرفی کتاب «آرمان عزیز» با پژوهش و نگارش مجید محمدولی که در کتابخانه سراج برگزار شده بود درباره این کتاب بیان کرد: کتاب «آرمان عزیز» با پژوهش و نگارش مجید محمدولی نشر ۲۷ بعثت به چاپ رسیده است. این کتاب روایت‌هایی مستند از زندگی طلبه بسیجی شهید آرمان علی‌وردی و سی و چهارمین عنوان از مجموعه «بیست‌وهفتی‌ها» است که این ناشر چاپ می‌کند.
او تاکید کرد: کتاب «آرمان عزیز» درباره یکی از قهرمان‌هایی است که در زمان ما و در کنار ما زندگی می‌کرده است. شهید آرمان علی وردی یک جوان دهه هشتادی بود که در دفاع از اسلام و ایران خوش درخشید و شد قهرمان بچه‌های ایران زمین.
وی ادامه داد: «آرمان عزیز» دربرگیرنده ۲۵ روایت از کودکی تا شهادت آرمان علی‌وردی یکی از شهدای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در تهران است. او روز چهارم آبان سال گذشته در شهرک اکباتان توسط برخی از اغتشاشگران ربوده و پس از شکنجه و ضرب‌وشتم با ضربات سنگ و چاقو، کنار خیابان رها شد. پس از انتقال به بیمارستان بقیه‌الله به‌دلیل شدت خون‌ریزی در روز ۶ آبان در سن ۲۱ سالگی به شهادت رسید.
این کارشناس ادبی تصریح کرد: پیش از شروع بدنه اصلی کتاب «آرمان عزیز»، یادداشتی از حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران و همچنین پیشگفتاری از مجید محمدولی نویسنده کتاب درج شده است.
لطفی درباره بخش اول کتاب اظهار کرد: کتاب با بخش اول «روایت شهادت» شروع می‌شود که این توضیح پیش از آن درج شده است: «مطالب این بخش از کتاب، بر اساس رؤیت فیلم دوربین‌های مداربسته محل شهادت شهید آرمان علی‌وردی، فیلم‌های ضبط‌شده در تلفن‌های همراه متهمین پرونده از صحنه‌های ضرب و شتم شهید و همچنین اظهارات آنان در جریان بازجویی‌ها و نیز روایت شاهدان میدانی ماجرا به رشته تحریر درآمده که به‌دلایل امنیتی از ذکر نام آن‌ها خودداری شده است.»
وی پیرامون دیگر بخش‌های کتاب عنوان کرد: ۲۵ روایت یا بخش مندرج در این کتاب به این ترتیب هستند: «روایت شهادت (بخش اول)»، «روایت مادر (بخش اول)»، «روایت امیرعباس پارسا»، «روایت حجت‌الاسلام ظفر قاسمی»، «روایت محمدحسین روزبهائی»، «روایت سیدناصر موسوی»، «روایت علیرضا باقری»، «روایت مهدی صدری»، «روایت سیدعلی رهنما آذر»، «روایت مهدی دیندار»، «روایت محمد سالار شیدائیان»، «روایت علیرضا خلفی»، «روایت محمدمهدی فروغی»، «روایت مهدی معصومی»، «روایت سعید محمدخان»، «روایت علی هوشیار نصب»، «روایت عارف ابراهیمی و محمدجواد حمیدی»، «روایت محمدحسین معرفت»، «روایت عرفان صنیعی‌منش»، «روایت سلمان سپهر»، «روایت احسان‌الله خائف»، «روایت سیدعلیرضا بی‌تابی‌فر»، «روایت مادر (بخش دوم)»، «روایت پدر» و «روایت شهادت (بخش دوم).»
این کارشناس ادبی با اشاره به اینکه شهید عزیز آرمان علی وردی در جریان اغتشاشات سال 1401 در دفاع از کیان ولایت صحنه‌ای ماندگار خلق ساخت و به مقام شهادت رسید افزود: این جوان 21 ساله در مقابل سی نفر از معاندین که او را با سنگ و چوب احاطه کرده بودند ایستادگی نمود و حاضر به توهین به رهبر انقلاب نشد. پس از این حوادث رهبر انقلاب چندین بار از این شهید عزیز تجلیل کردند و او را نمونه‌ای درخشان از نسل جوان انقلابی کشور برشمردند.

سارا لطفی تاکید کرد: در این اثر جدید از مجموعه قهرمان من، نوجوانان می‌توانند با خواندن این داستان‌های کوتاه و روان با زندگی شهید علی وردی آشنا گردند و متوجه شوند چه انتخاب‌هایی او را به این شجاعت و بصیرت رساند. این داستان‌ها با تصاویر زیبایی همراه گشته تا مطالعه را برای نوجوانان و کودکان دلنشین‌تر نماید.

نظر شما