جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
همزمان با فرا رسیدن سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه اهدای کتاب برای ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سوی فرهنگسرای عطار نیشابوری اجرا خواهد شد.
ویژه برنامه «کتابخانتو بساز!» در فرهنگسرای عطار نیشابوریبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه10 و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران فرهنگسرای عطار نیشابوری با مشارکت و همکاری کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای چندمین سال متوالی در نظر دارد با شعار «آینده خواندنی است» کتابخانه‌های مناطق محروم وکم برخوردار حومه شهر تهران را با مشارکت  کودکان و نوجوانان شهر تهران در ویژه برنامه « کتابخانتو بساز» تجهیز نماید .
وی گفت : بسیاری از کودکان و نوجوانان اهل مطالعه در طول سال تلاش می‌کنند با مراجعه به کتابخانه های شهر تهران ، کتاب‌های بدون استفاده یا خوانده شده ی خود را به دست کودکان و نوجوانان دیگر برسانند که از این نعمت محروم اما درعین‌حال مشتاق خواندن هستند. در همین راستا بسیاری از همین کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی ، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده و سالم خود را  اهدا می‌کنند ، سپس این کتاب‌های ارزشمند، دسته‌بندی‌شده و به کتابخانه‌های مناطق محروم حومه شهر تهران اهدا تا کتابخانه‌های این مناطق تجهیز شود.
مهدی پور گفت : کودکان و نوجوانان تهرانی می توانند به دو شیوه در این نذر فرهنگی شرکت کنند. اول اینکه به کتابخانه فرهنگسراهای مستقر در مناطق 22 گانه شهر تهران مراجعه و اهدای کتاب شود .دوم اينكه دوستداران كتاب مانند ناشرين ، فرهيختگان ، نويسندگان و ... در صورت اهداي تعداد بالاي كتاب می توانند نام و نام خانوادگی ، تعداد کتابهای اهدایی و نشانی خود را به شماره55718143 اطلاع تا همکاران کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معرفی نامه جهت دریافت کتاب ها مراجعه نمایند.
مهدی پور در پایان اظهار داشت : از همه دوستداران مخاطبین کتاب های کودک و نوجوان دعوت می شود از 24 آبان تا 15 آذر 1402 با اهدای کتاب‌های مازاد خود در این امر خداپسندانه شرکت کرده و سفیر فرهنگ و دانایی در شهر تهران باشند.  
علاقمندان  برای شرکت در این نذر فرهنگی می‌توانند به نشانی: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان امیرقلی، فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن:۵۵۷۱۸۱۴۳ تماس بگیرند.

نظر شما