شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۵۸۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان با عنوان «به رنگ خیال» تحت نظر آیتای خرمی‌نژاد در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

نمایشگاهی از جنس رنگ و نقش و خیال در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان با عنوان «به رنگ خیال» تحت نظر آیتای خرمی‌نژاد پنج‌شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۶ در نگارخانه شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد و تا چهارم آذرماه میزبان مخاطبان است.

نقاشی‌کردن برای کودکان یک سرگرمی جذاب، کم‌خطر و جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی آن‌ها است. کودکان به کمک نقاشی می‌توانند آنچه در ذهن خود دارند را به همان شیوه‌های کودکانه خود به تصویر بکشند. به این ترتیب سوار بر ابرهای خیال می‌توانند به تجربه‌های نابی دست پیدا کنند. در همین راستا والدینی که اهمیت ویژه‌ای برای تعلیم‌ و تربیت کودکان خود قائل هستند، به‌هیچ‌عنوان نباید از تاثیر نقاشی بر کودکان غافل شوند. از طرفی باید بدانیم که نقاشی یک ویژگی خاص دارد: از طریق نقاشی به‌راحتی می‌توان با کودک ارتباط دوطرفه برقرار کرد. به این شکل که هم می‌توان به احساسات درونی کودک که قدرت بیانش را ندارد، پی برد و هم با به‌کارگیری نقاشی در جهت آموزش کودک، برای پرورش قوای ذهنی و فکری او تلاش کرد.

هنگامی که کودک، دست به نقاشی کشیدن می‌زند، احساسات، عواطف، نیاز‌ها و نابه‌سامانی‌های روانی خود را روی کاغذ آشکار می‌سازد. از این‌ رو بررسی این ناراحتی‌ها و احساسات درونی و همچنین درمان و پیشگیری از بروز مشکلات آتی بسیار آسان می‌شود. از طرفی نقاشی کردن به‌خودی‌خود، یک راهکار درمانی محسوب شده و علاوه بر تخلیه روانی کودک، موجب می‌شود که ذهن کودک بتواند نگرانی و استرس‌ها را کنترل کرده و تأثیرات بد ناشی از آن را به حداقل کاهش دهد. کودکان با نقاشی‌کردن می‌توانند آمادگی مناسب برای ارتباط با دیگران را به دست آورند؛ در واقع به‌وسیله نقاشی، کودکان با جهان هستی ارتباط برقرار کرده و به شناختی نسبی، درباره‌ی جهان هستی و خودشان می‌رسند.

نمایشگاه «به رنگ خیال» حاصل یک ساله گردش خیال کودکان در میان رنگ‌ها و نقش‌هاست، که زیر نظر آیتای خرمی‌نژاد نقاش و پژوهشگر هنر برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا چهارم آذرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به نگارخانه شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۳۳۹۹ تماس بگیرند.

نظر شما