پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
نمایشگاه نقاشی آدرینه ظهرابی با عنوان سیرک با هدف اعلام مخالفت نسبت به استفاده از حیوانات در سیرک‌ها در فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نهج البلاغه، نمایشگاه انفرادی نقاشی «سیرک» همراه با مجموعه آثاری از آدرینه ظهرابی در نگارخانه فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار می‌شود.
 این نمایشگاه با هدف اعلام مخالفت نسبت به استفاده از حیوانات در سیرک‌ها با زبان هنر طراحی و برگزار می‌شود و طی آن 10 اثر نقاشی که با سبک سمبولیک و تکنیک رنگ روغن و کلاژ خلق شده به نمایش عموم گذاشته می‌شود. آدرینه ظهرابی، هنرمند نقاش فعالیت هنری خود را از اواسط دهه 1370 آغاز کرده و نزدیک به دو دهه تجربه فعالیت در این رشته را دارد.
 از جمله نمایشگاه‌هایی که این هنرمند در آن حضور پیدا کرده می‌توان به نمایشگاه سالانه آثار هنری کودکان و نوجوانان در گالری شیو، نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری شهرزاد، نمایشگاه نقاشی در انجمن گولبنگیان ارامنه، نمایشگاه نقاشی انفرادی در فرهنگسرای اندیشه، نمایشگاه گروهی نقاشی همای الهه در گالری مدیا و نمایشگاه گروهی نقاشی نیلگون در تالار آبی کاخ نیاوران اشاره کرد.

 ظهرابی درباره این نمایشگاه می‌گوید: حامی حیوانات هستم و از راه فروش نقاشی‌هایم به حیوانات زخمی و بی‌پناه کمک میکنم. همواره در جریان اخبار کشتار و شکنجه حیوانات بوده و هستم‌. مجموعه سیرک را از هشت سال پیش که سیرکی وارد تبریز شد، شروع کردم. مدیران سیرک حیوانات را بسیار شکنجه می‌دادند تا در نهایت آنجا تعطیل شد.
 تصمیم گرفتم این مجموعه را به تصویر بکشم تا مردم بیشتر نسبت به سیرک حیوانات آگاهی پیدا کرده و با تحریم آن، باعث بسته شدن تمام سیرک‌ها شوند. در تک تک آثارم درد و رنج یکایک حیوانات سیرک دیده می‌شود و این باعث خواهد شد تا کسی از چنین نمایش‌هایی لذت نبرد و بداند که پشت چند دقیقه نمایش حیوانات، یک عمر اسارت و شکنجه نهفته است.

 براساس این گزارش، نمایشگاه «سیرک» روز جمعه 26 آبان ماه در نگارخانه فرهنگسرای نهج البلاغه افتتاح شد و زمان بازدید از آن از شنبه 27 آبان ماه تا سه‌شنبه 30 آبان از ساعت 10 الی 18 خواهد بود. فرهنگسرای نهج البلاغه واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان دولت، خیابان امامزاده است. مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن: ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما