جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۰۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مطالبات ما این است که حوزه فرهنگی اجتماعی در زمینه پرداخت نقدینگی و … جزو اولویت های آخر شهری نباشد و تخصیص‌ها و نقدینگی حوزه فرهنگی اجتماعی باید در اولویت مناطق و شهرداری تهران باشد.
عملکرد قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران قابل تقدیر استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست تحول نرم افزاری و روحی شهر که عصر امروز ۲۸ آبان ماه برگزار شد ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: آرزو داریم هرچه زودتر شاهد از بین رفتن رژیم صهیونیستی و پیروزی مردم مظلوم فلسطین در میدان باشیم.

وی افزود: در این جلسه قرار است به سیاست های راهبری حوزه فرهنگی اجتماعی شهر تهران بر اساس برنامه چهارم تحول و پیشرفت تهران پرداخته شود و حوزه فرهنگی اجتماعی تنها در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خلاصه نمی‌شود.

معدنی پور با اشاره به اینکه برنامه چهارم مدیریت شهری در مدت زمان کوتاهی در سال گذشته تدوین شد بیان کرد: شاید این برنامه طبق برخی برنامه های مدنظر و ایده آل به خاطر کمبود زمان نوشته نشده باشد، اما برنامه‌هایی تدوین شده که قابلیت اجرا داشته باشد و تلاش کردیم با کمک شهرداری برنامه‌هایی نوشته شود که با درصد بالا تحقق پیدا کنند و ‌بیش از ۸۰ درصد برنامه‌ها واقعی دیده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نوشتن هر برنامه ۱ سال زمان بر است، چراکه باید آسیب شناسی کرد و این برنامه طوری تدوین شده که کاستی‌های سال ۱۴۰۱ را پوشش دهد.

وی افزود: تحقق شاخص های برنامه چهارم بسیار مهم است و باید بتوانیم عقب ماندگی‌های برنامه را در سال جاری و سال آینده به اتمام برسانیم. در برنامه چهارم برای سال جاری تدوین سند جامع گردشگری، توسعه سلامت شهری در برش‌های منطقه‌ای، فعال سازی ستاد جمعیت، فعالیت های ناظر بر مسیولیت های اجتماعی را باید به اتمام می‌رساندیم که هنوز به اتمام نرسیده است.

معدنی پور بیان کرد: یکی از موارد مورد تاکید ما بودجه ریزی مناطق است که باید بر اساس تعداد جمعیت مناطق، مدارس، مساجد و … انجام شود و ویژگی های فرهنگی اجتماعی مناطق باید برای بودجه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شوند، چراکه بافت فرهنگی اجتماعی هر منطقه متفاوت است و باید با در نظر گرفتن معیارهای تخصصی و عمومی برای مناطق بودجه ریزی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر منطقه ویژگی‌های خاص خود را دارد و علاوه بر ردیف های اعتباری مشترک بین مناطق، باید برخی ردیف های خاص را نیز برای برخی مناطق در نظر بگیریم.

معدنی پور ادامه داد: به عنوان مثال در مناطقی که بیشترین ظرفیت گردشگری داریم باید در بودجه ریزی توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری منطقه کنیم و این موضوع در زمینه‌های مختلف مورد توجه است.

وی با بیان اینکه دیدن ردیف‌های اعتباری خاص ویژه هر منطقه بسیار مهم است افزود: در کمیسیون فرهنگی اجتماعی آمادگی کمک در این حوزه را داریم.

معدنی پور با اشاره به اینکه اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام و پروژه هایی است که به شهرداری تکلیف شده اظهار کرد: در شاخص‌های تعریف شده برنامه چهارم امکان بروز مشکل وجود دارد که امکان اصلاح آن در حین اجرای برنامه وجود دارد و اثربخشی برنامه ها و سنجش اثر بخشی آن بسیار مهم است تا شاخص های قابل اصلاح را بتوانیم اصلاح کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مطالبات ما این است که حوزه فرهنگی اجتماعی در زمینه پرداخت نقدینگی و … جزو اولویت های آخر شهری نباشد و تخصیص‌ها و نقدینگی حوزه فرهنگی اجتماعی باید در اولویت مناطق و شهرداری تهران باشد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مصوب شده بسیار مهم است گفت: ما کمبود منابع به ویژه در حوزه فرهنگی اجتماعی داریم و یکی از موضوعات مورد تاکید در کمیسیون فرهنگی اجتماعی پرهیز از موازی کاری است که امید است با هم افزایی بتوانیم ماموریت‌ها را انجام دهیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران علاوه بر جایگاه سیاسی خود، اهمیت ویژه ای در حوزه فرهنگی اجتماعی دارد که می‌تواند برای سایر شهرها به ویژه حوزه مدیریت شهری به یک الگو تبدیل شود.

وی افزود: ایجاد قرارگاه‌هایی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای ‌و… بسیار مهم بود و قرارگاه اجتماعی شهر تهران بسیار مناسب عمل کرده که جای تشکر دارد.

معدنی پور بیان کرد: سند جامع توسعه فضاهای فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و طرح های شهرداری تهران می‌تواند برای شهرهای دیگر یک الگو شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش داریم بودجه فرهنگی اجتماعی شهر تهران را برای سال آینده به ۱۵ درصد برسانیم و تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی مناسب، آسیب شناسی برنامه‌های اجرا شده، سنجش اثر بخشی برنامه ها و … است تا بتوانیم اهداف را محقق کنیم؛ سال جاری سهم بودجه فرهنگی اجتماعی ۱۰ درصد بود که سعی داریم در سال آینده به ۱۵ درصد برسد.

نظر شما