پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۱۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در بیست و پنجمین سالگرد رحلت علامه جعفری، 420 جلد کتاب از آثار ایشان از سوی کتابخانه علامه جعفری به تعدادی از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری اهدا شد.

اهدای 440 جلد کتاب از آثار علامه جعفری به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنریبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5؛ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و بیست و پنجمین سالگرد رحلت علامه جعفری، 420 جلد کتاب از آثار ایشان از سوی کتابخانه علامه جعفری با مشارکت دفتر نشر آثار استاد علامه محمدتقی جعفری به تعدادی از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری اهدا شد.

به گفته‌ فرشته حبیبان، رئیس کتابخانه علامه جعفری، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد رحلت استاد ربانی، زنده‌یاد علامه محمدتقی جعفری و هفته کتاب و کتابخوانی، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب، پنج عنوان از آثار ارزشمند این اندیشمند بزرگ جهان اسلام به تعداد 420 جلد، به تعدادی از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اهدا شد.

بر اساس این گزارش، عناوین کتب اهدایی که با مشارکت دفتر نشر آثار استاد علامه محمد تقی جعفری تهیه شده‌اند، شامل دوره‌ی 16 جلدی «آثار علامه جعفری»، دوره‌ی 15 جلدی «تفسیر و نقد مثنوی مولوی»، دوره‌ی 11 جلدی «ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه» و دو عنوان کتاب «انسان الهی» و «علامه محمدتقی جعفری؛ سرگذشت و ایام، آرا و اندیشه‌ها» می‌باشند که به کتابخانه‌های امیرکبیر در منطقه ۱، علامه امینی در منطقه ۳، شیخ هادی نجم‌آبادی در منطقه ۵، علامه طباطبایی در منطقه ۹، عطار نیشابوری در منطقه ۱۰، آیت‌الله کاشانی در منطقه ۱۲، امام خمینی در منطقه ۱۳، ابن سینا در منطقه ۱۴، شهید مهدی طارمی در منطقه ۱۷ و استاد حکیمی در منطقه ۱۸ اهدا شدند.

علامه محمدتقی جعفری سال 1302 در شهر تبریز به دنیا آمد و پس از سپری کردن 75 سال عمر پربرکت در راه تحقیق و پژوهش و تألیف 45 عنوان کتاب به زبانهای فارسی و عربی، 25 آبان 1377 در تهران دار فانی را وداع گفت و در 28 آبان، در رواق 16 دارالزهد حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

علاقه‌مندان برای عضویت و بهره بردن از کتابخانه علامه جعفری می‌توانند به نشانی بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان حسن‌آباد، کوچه چهارم، کتابخانه علامه جعفری مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شمارۀ 44091043 تماس بگیرید.

نظر شما