پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۶۱۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
گردهمایی ادبی دوستداران سیمین و جلال با عنوان «جلال آل احمد و ادب فارسی»، به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد وی، در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

یکصدمین سالگرد تولد جلال آل احمد در فرهنگسرای فردوس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  گردهمایی «جلال آل احمد و ادب فارسی» با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد جلال آل احمد، روز جمعه، دهم آذر 1402، از ساعت 15 تا 17 در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

جلال آل احمد، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، روز یازدهم آذر ۱۳۰۲ در خانواده‌ای مذهبی در محلۀ سید نصرالدین تهران به دنیا آمد. وی همسر سیمین دانشور، نویسندۀ رمان سووشون بود.

آل احمد در طول دوره‌ی حیات خود، با ترجمه‌ی آثار نویسندگانی همچون آندره ژید، ارنست یونگر، اوژن یونسکو، داستایوسکی و معرفی آلبر کامو؛ انشای نثر خاص در آثارش؛ حمایت از شاعرانی همچون شاملو و نصرت رحمانی و جوانان دیگر؛ معرفی بیشتر شعر نو نیمایی و کمک به گسترش آن؛ ایجاد تشکّلهای ادبی و صنفی، از جمله کانون نویسندگان ایران و ...، نقش بسیار مؤثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرد.

در برنامه‌ی «جلال آل احمد و ادب فارسی» که به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد تولد وی برگزار می‌شود، پروفسور حسن امین، دکتر حسین ایمانی جاجرمی، دکتر غلامرضا خاکی و محمدحسین دانایی، رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال، به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و پیرامون زمینه‌های متنوع تأثیر جلال بر ادب فارسی معاصر سخن خواهند گفت.

انجمن دوستداران سیمین و جلال، یک نهاد فرهنگی است که سال 1393 به همت تعدادی از بازماندگان خانواده جلال آل احمد تأسیس شده و هدف اصلی آن، بزرگداشت خالقان ادب و هنر ایران است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرید.


نظر شما