پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس همزمان با مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی آغاز شد.
مدارس کشور به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس طبق روال هر ساله، از از 11 لغایت 17 آذرماه و همراه با اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های این هفته را با شعار "هم‌نوای قرآن، هم‌صدای‌ غزه" و با هدف انس بیشتر دانش‌آموزان و اولیا با فعالیت‌های قرآنی و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآنی با همراهی بخش مردمی در سطح مدارس اعلام کرده است.
برنامه‌ها روز 11 آذرماه با عنوان «قرآن، مسیر زندگی» با هدف محافل استماع تلاوت و برگزاری مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در حال انجام است.
همچنین این فعالیت‌ها فردا 12 آذرماه با عنوان «نهج‌البلاغه، فریاد جاودانگی» با هدف تبیین جایگاه هیئت دانش‌آموزی و برگزاری مسابقات نهج‌البلاغه انجام می‌شود.
   در امتداد برنامه‌های این هفته، دوشنبه 13 آذرماه این فعالیت‌ها با عنوان «احکام، انشای بندگی» با هدف توسعه فعالیت‌های نور چشم و برگزاری مسابقات رشته‌های اذان، احکام و انشای نماز و سه‌شنبه، 14 آذرماه با عنوان «صحیفه سجادیه؛ قله بالندگی» با هدف تبیین طرح مصباح‌الهدی (امام‌شناسی) با برگزاری مسابقات رشته‌های صحیفه سجادیه و دعاخوانی برگزار خواهد شد.
بر اساس جدول روزشمار این هفته، چهارشنبه 15 آذرماه با عنوان «انتظار فرج، نغمه دلدادگی» با هدف ترویج طرح عطر انتظار و برگزاری مسابقه گفتمان مهدوی و پنجشنبه 16 آذرماه با عنوان «سیره فاطمی، سیرت آزادگی» با هدف برپایی مراسم با محوریت ایام فاطمیه و حضور در گلزار شهدا و برگزاری مسابقه مداحی انجام می‌شود.
فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس جمعه 17 آذرماه با عنوان «نماز جمعه، میعادگاه همبستگی» با هدف حضور خانوادگی دانش‌آموزان در نماز جمعه‌ شهر و محل سکونت خواهد بود.
برچسب ها: هفته قرآن ، قرآن کریم
نظر شما