جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم (ویژه نوجوانان)» اثر مظفر سالاری در ۱۹۰ صفحه منتشر شد.
دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان پنج جلدی شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم (ویژه نوجوانان)» اثر مظفر سالاری است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در 190 صفحه تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.
قرآن، کلام و کتاب خدا و مهم‌ترین مرجع است که مسلمانان، باورها، خلقیات و شیوه‌های رفتار در زندگی فردی و اجتماعی خود را با آن می‌سنجند و نظم می‌دهند. هر کس قرآن را کتاب زندگی خود قرار دهد، از گمراهی، آشفتگی و نومیدی نجات خواهد یافت.
از دستاوردهای بزرگ و فرخنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوشش در خارج ساختن قرآن از غربت و گوشه نشینی و وارد کردن آن به متن زندگی و جامعه است و این رمز آسیب ناپذیری کشور و مردم ما در برابر دسیسه‌ها و تهاجم فرهنگی بیگانگان است.
پدیدآورندگان دایره المعارف قرآن از همان آغاز در این اندیشه بودند که با گزینش مهم‌ترین مدخل‌ها و با تلخیص و تلطیف مطالب در قالب نثری ساده، روشن و روان، محصول علمی و فرهنگی برای استفاده نوجوانان پدید آورند. بی تردید قشر عظیم نوجوانان کشورمان به مرجع متناسب با سطح شناخت و دانش خود احتیاج دارند که به نیازهایشان درباره قرآن پاسخ گوید.
 مجموعه دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان حاصل کوشش پژوهشگران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن است که به صورت الفبایی و با نثر روشن و روان برای نوجوانان نوشته شده است.
علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.
نظر شما