پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۳۶۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
بزرگداشت دو شهید تفحص در فرهنگسرای بهمن
خط شهادت همیشه برای آنان که دنبالش می‌گردند باز است. پس از دفاع مقدس گفته می‌شد که سفره شهادت جمع شده اما وقتی که بحث مدافعان حرم پیش آمد همه شاهد شجاعت نسل جدیدی شدند که شوق شهادت در دل داشتند.
بزرگداشت دو شهید تفحص در فرهنگسرای بهمن؛کریمی: خط شهادت همیشه برای آنان که دنبالش می‌گردند باز استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت محمد زمانی و علیرضا شهبازی از شهدای تفحص که پس از دفاع مقدس و هنگام جست و جوی پیکر مطهر شهدا با انفجار مین به شهادت رسیده بودند، شب گذشته در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

اصحاب کریمی رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد، با بیان اینکه خط شهادت همیشه برای آنان که دنبالش می‌گردند باز است، گفت: پس از دفاع مقدس گفته می‌شد که سفره شهادت جمع شده اما وقتی که بحث مدافعان حرم پیش آمد همه شاهد شجاعت نسل جدیدی شدند که شوق شهادت را در دلشان زنده نگه داشته بودند.

وی ادامه داد: پس از مدافعان حرم، شهدای مدافع امنیت نیز همین قاعده را به ما اثبات کردند.

کریمی با یادآوری خاطراتی از شهید علیرضا شهبازی گفت: این شهید عزیز همواره در سفرهای راهیان نور با مزاح به ما می‌گفت شما در سال‌های دفاع مقدس بودید و شهید نشدید اما من در جنگ نبودم و شهید خواهم شد.

وی با بیان اینکه شهید شهبازی ابتدا وارد واحد اطلاعات سپاه پاسدان شد اما با پافشاری به واحد تفحص رفت، گفت: او احساس می‌کرد معبر شهادتش از مسیر تفحص باز شده است.

کریمی بیان اینکه یکی از شاخصه‌های پیروزی ما در دفاع مقدس عشق رزمندگان به سید و سالار شهیدان بود، افزود: شهید شهبازی هم همواره این عشق را در دل داشت و همین عشق پلی برای او به سمت شهادت شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مورد جایگاه ویژه شهدای تفحص گفت: در جنگ خالص‌ترین رزمندگان تخریبچی‌ها بودند و در سال‌های پس از جنگ خالص‌ترین بچه‌ها نیروهای تفحص بودند که وارد میدان مین می‌شدند تا یادگار یک مادر شهید را از دل خاک در بیاورند.
وی گفت: متقاضیان شهادت رزق خود را نهایتا پیدا خواهند کرد. آنچنان که از خط مقدم تا جبهه سوریه و حتی محله اکباتان تهران می‌توان رد خون شهیدان را یافت.

کلید نجات امروز ما تأسی به شهداست

فرماندار تهران نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهدای تفحص تصریح کرد: این شهیدان در سخت‌ترین شرایط کار می کردند تا دل خانواده شهیدی آرام بگیرد.

احمد قیومی افزود: شهدای تفحص همگی آرزوی شهادت داشتند و اگر عاقبت‌ آنها به شهادت ختم نمی‌شد، حیف بود.
وی با اشاره به وضعیت پیچیده فرهنگی امروز خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری به برگزاری شهدا و کنگره‌هایی از این دست تاکید دارند به این خاطر است که کلید نجات امروز ما تأسی به روش و منش شهیدان است.

قیومی ادامه داد: باید ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم زیرا بسیاری از نوجوانان و جوانان ما اطلاع کمی از معارف جنگ و ارزش‌های انقلاب دارند.

در مراسم بزرگداشت شهدای تفحص که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، سردار گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس نیز حضور داشت و از خانواده شهیدان تفحص «محمد زمانی» و «علیرضا شهبازی» قدردانی به عمل آمد.

پایان بخش این مراسم ذکر مصیب حضرت فاطمه زهرا(س) توسط مداح اهل‌بیت(س) حاج مجید بادکوبه بود.
منبع: تسنیم
نظر شما