پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کتاب «کارمند جماعت» با زیرعنوان «روزمرگی‌های یک کارمند دون‌پایه» منتشر شد.
«روزمرگی‌های یک کارمند دون‌پایه»
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب «کارمند جماعت»  که با نگاهی طنز و آسیب‌شناسانه، زندگی و خصایص کارمندان را مورد واکاوی قرار داده، به نویسندگی محسن سلیمانی فاخر و تصویرگری امیر حامد پاژتار در ۱۰۲ صفحه  و با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات رخداد تازه راهی بازار کتاب شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: همه شغل‌ها عادات خاص و ویژه‌ای دارند که گویی لازمه آن حرفه است و اصلا هم قابل پنهان کردن نیست و مانند یک برچسب و اتیکت همراه شاغلین است. عادات و روزمرگی‌هایی که در طول دوران کار، خواه یا ناخواه بر روح و روان می‌نشیند و همه افراد را همرنگ می‌کند. این پیچیدگی‌های ساده و گاه عمیق می‌تواند در مواجهه با روحیات شخصیتی قابل شوخی و مزاح باشد که با درشت‌نمایی و کشف این ویژگی‌ها می‌شود به خود و رفتارهایمان بخندیم، در این کتاب تصویرهای عمومی دیده و ندیده از شخصیت کارمندان را  رو کنیم، با زبانی نیش‌وار تا شاید اگر کارمندان خواستند برخی از این عادات و ویژگی‌ها را تغییر و مورد مداقه قرار دهند.

نویسنده در لزوم پرداختن به این اقشار گفته است: می‌دانیم که کارمندجماعت بخش مهمی از امور اداری و بروکراتیک را انجام می‌دهند و بدون آنها زندگی شهری غیرممکن است. ما بیش از چهارمیلیون کارمند داریم که با اعضای خانواده‌شان بیش از ۲۰ میلیون نفر می‌شوند، این دلیلی برای پرداختن به این قشر باصفا و اهل دل است.
منبع: ایسنا
نظر شما