شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۳۸۶۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کتاب «جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» تألیف دکتر حمید رزاقی توسط انتشارات حوزه مشق منتشر شد.

کتاب «جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» تألیف دکتر حمید رزاقی توسط انتشارات حوزه مشق منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فرهنگ و هنر ، کتاب «جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» تألیف دکتر حمید رزاقی توسط انتشارات حوزه مشق منتشر شد.

مخاطره مفهوم و پدیده‌‌ای است که به احتمال خطر و قدرت آسیب‌رسانی آن بر انسان‌ها و محیط زندگی‌شان ناظر است و با آینده سر وکار دارد و متعلق به خطرات پیش روست. مطالعه مخاطرات علاوه بر ارزیابی فنی و محاسباتی بر الگوهای فرهنگی و جامعه‌شناختی راه می‌بَرَد. لذا بر وجه ادراکی و کُنشی آدمیان در مواجهه با آن تسری می‌یابد و از این منظر نیز اهمیت داشته و قابل پژوهش است.

کتاب« جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» ماحصل پژوهش رساله نویسنده بوده که از منظر ادراک و فهم شهرنشینان به مسئله مخاطرات محیطی مانند زلزله و آلودگی آب و هوا در جامعه شهری کشور با تأکید بر شهر تهران پرداخته است.

حمید رزاقی دانش آموخته دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران دارای سوابق پژوهشی و مقالات متعدد در حوزه‌های تخصصی نظام‌های شخصیتی، نیازشناسی فرهنگی و هنری و مخاطرات محیطی در ۲۶ سال اخیر است. وی هم چنین از سال ۱۳۹۶ تاکنون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به تدریس مشغول است.

بر اساس این گزارش کتاب «جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» در ۱۷۴ صفحه و توسط انتشارات بین‌المللی حوزه مشق به چاپ رسید و با قیمت ۲۰۰ هزار تومان وارد بازار نشر شد.

نظر شما