پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۸۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
حجت‌الاسلام شیخ اولیا لواسانی گفت: مادران ایرانی با همراه کردن کودکان خود در راه‌پیمایی روز قدس روحیه مجاهدت و ظلم ستیزی و دفاع از جبهه حق و مبارزه با جبهه کفر و ظلم را از کودکی در درون‌شان تقویت و نهادینه می‌کنند.
حجت‌الاسلام لواسانی: مادران و کودکان در روز قدس حماسه دیگری خلق کردند / سرزمین فلسطین نقطه­‌ اتصال تمدن­‌ها است / تقویت روحیه مجاهدت و ظلم ستیزی کودکان در روز قدس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،حجت‌الاسلام شیخ اولیا لواسانی در نشست معرفی و نقد کتاب «آشنایی با قدس شریف» اثر یوسف یوسف‌پور درباره کتاب بیان کرد: کتاب آشنایی با قدس شریف تالیف یوسف یوسف‌پور از سوی انتشارات شوق راهی بازار چاپ و نشر شده است. در این کتاب مباحثی همچون تعریف و شناخت واژه‌ها، فرآیند شکل‌گیری دولت غاصب اسرائیل، عقائد و اهداف صهیونیزم، اشتباه اعراب و شیطنت استعمار و انقلاب اسلامی و فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اسرائیل غده سرطانی استکباری است که باری است در خاورمیانه، در قلب کشورهای اسلامی و در سرزمین مقدس فلسطین با حمایت پیر استعمارگر، شکل گرفت و با حمایت همه جانبه آمریکای جنایتگار سال‌هاست مردم مسلمان سوریه، لبنان، اردن و مصر و یمن به خصوص مسلمانان مظلوم فلسطین را ددمنشانه به خاک و خون کشیده است و به خاطر حمایت بی‌حساب آمریکا و دیگر کشورهای استعماری از هر گونه مجازات معاف، بلکه مورد تشویق نیز است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به مقدمه نویسنده گفت: نویسنده در آغاز کتاب با روشن‌بینی تصریح می‌کند: آشنایی با قدس شریف جهت آگاهی بیشتر جوانان عزیز و امت بزرگوار اسلامی چگونگی شکل گیری این مولود نامشروع استعمار، تجاوزات و جنایات هولناک این نظام غاصب و حمایت‌های استکبار جهانی از آن ارائه شد تا ضرورت و اهمیت فرمان حضرت امام خمینی (ره) در مورد اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، در راستای حمایت از مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین روشن شود.

حجت‌الاسلام لواسانی در ادامه تاکید کرد: همان‌گونه که در فرامنطق، حقیقت از خیال واقع می‌گردد، آنچه در تخیل می‌آید می‌تواند در عالم امکان بروز یابد و از مصادیق آن، وضعیت محاصره و درگیری‌های اخیر است که پشت آن دیوار و در برابرش درهای گشوده‌ی شهادت با رایحه‌ی خوش بهشتی است و «مسجدالاقصی» در قلب جای دارد.

وی افزود: بیت‌المقدس مروری است از آب به آب و از روستاها به روستاها و از شهرها به شهرها در مساحت‌های بزرگ و حکومت‌های محلی و حجله‌هایی که ساکنانش را در آغوش دارد و دیوارهای مقاوم در برابر اشک، مقاوم در برابر جنگاوران و مقاوم در برابر حصر… این همان زمانه‌ی جدید عربی است، زمانه‌ی نسل درستکار و خون پاک شهدا که وحشت را در قلب‌های دشمنان می‌کارد.
این کارشناس مسائل دینی یادآور شد: سرزمین فلسطین نقطه­‌ اتصال تمدن­‌ها است. فلسطین و بیت‌­المقدس، سرزمین انبیا محل ظهور و گسترش ادیان الهی و نخستین قبله‌گاه مسلمین، همواره كانون توجه و احترام پیروان مذاهب بزرگ دنیا و همه ملل جهان بوده است. فلسطین سرزمینی است مقدس که در بین سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت اهمیت فراوانی دارد و مقدس شمرده می­‌شود.

وی با بیان اینکه قدس از قداست اسلامی برخوردار است که در قلوب مسلمانان و در حافظه‌ آن‌ها نقش بسته است افزود: قدس به دلیل جایگاه دینی، قبله‌ اول مسلمانان، سرزمین اسراء و معراج، سومین شهر دینی بزرگ مسلمانان، سرزمین نبوت‌ها و برکات و سرزمین دفاع و جهاد است. مسأله فلسطین از زمان اشغال تا کنون همواره مورد توجه علما و نویسندگان و فعالان شیعه و ایرانی بوده و هست. این مسأله هم بیانگر توجه نخبگان شیعه به سرزمین های اسلامی، فارغ از مذهب و عقاید و قومیت گرایی است و هم بیانگر اهمیت مسأله فلسطین در منظومه فکری مکتب اهل بیت(ع) و مباحث آخرالزمانی و هم بیانگر بصیرت و دشمن شناسی آنهاست.

حجت‌الاسلام لواسانی با اشاره به حمایت مادران و کودکان ایرانی از مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد: بانوان ایران همراه کودکان همواره با حضور خود در صحنه‌های مختلف، حمایت خود را از مادران و کودکان مظلوم فسطینی اعلام کرده‌اند. در این سرزمین غصب شده مادرانی هستند که در تلاش‌ هستند که جگرگوشه‌شان آسیب نبیند؛ اما نمی توانند. چراکه هیچ جای امنی برای آنها درغزه باقی نمانده است و حال آن که گرسنگی و تشنگی هم  امان نمی دهد و ذره ذره آب شدن وجود مظلومانه فرزندانشان را نظاره گرند و کاری ازدست‌شان برنمی‌آید.
وی تاکید کرد: مادران ایرانی با همراه کردن کودکان خود در این‌گونه فعالیت‌های اجتماعی روحیه مجاهدت و ظلم ستیزی و دفاع از جبهه حق و مبارزه با جبهه کفر و ظلم را از کودکی در درون‌شان تقویت و نهادینه می‌کنند. بانوان همراه با فرزندان خود به رسم مهربانی و همدردی با دل‌های پر درد مادران مظلوم و داغدیده غزه و فلسطین در روز قدس حضور دارند تا با فریادهای بلند خود، حماسه حضور دیگری را خلق کنند وصدای مظلومان این سرزمین مقدس باشند.

زنان فلسطین در دهه‌های گذشته داغ‌های بسیاری را متحمل شده‌اند اما هموراه یاور و مشوق مردان در صحنه مبارزه با اسراییل بشمار می‌روند. روز قدس روز خروش همه مسلمانان علیه رژیم غاصب بوده و پیام راهپیمایان این است كه روزگار جنایت، دروغ ، فریب و تزویر اسراییل و هم پیمانانش به پایان رسیده و عدالت و آزادی خواهی در جهان استقرار پیدا خواهد كرد. روز قدس روز فریاد بلند ملت‌های مسلمان علیه زورگویی، ظلم و ستم استكبار جهانی علیه امت اسلامی و تجلی وحدت، یكپارچگی و ایستادگی، پایداری ملت‌های مسلمان در مساله فلسطین است.

حجت‌الاسلام لواسانی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت‌های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت‌های مسلمان و کل بشریت به شمار می‌رود.

نظر شما