جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۸۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
با مشارکت آموزشگاه الهه هنر، نمایشگاه نقاشی اعظم فیضی به همراه آثاری از منوچهر موغاری با عنوان «بوی روستا»، در نگارخانۀ پردیسان فردوس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ نمایشگاه نقاشی‌های منوچهر موغاری و اعظم فیضی با عنوان «بوی روستا»، با مشارکت آموزشگاه الهه هنر از ۲۹ فروردین تا دوم اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانۀ پردیسان فرهنگسرای فردوس میزبان بازدیدکنندگان است.

روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ساعت ۱۶:۳۰ و در حاشیه نمایشگاه «بوی روستا»، آیین بزرگداشت منوچهر موغاری با حضور هنرمندان و شاگردان استاد برگزار خواهد شد.

منوچهر موغاری، طراح و نقاش، متولد ۱۳۲۷ و دارای نشان درجه یک هنری است. او در زمان جنگ تحمیلی، پرده‌های نقاشی با موضوع دفاع مقدس پدیدآورد و از سال ۱۳۶۷ به طراحی از بافت‌های روستایی ایران پرداخت که باعث ایجاد و پیدایش کتاب «بافت روستایی ایران» شد. خلق ۴۰ اثر طراحی با الهام از آیات قرآن کریم و همچنین شرکت در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی، از دیگر فعالیتهای هنری وی محسوب می‌شود.

اعظم فیضی نیز که ضمن ارائه‌ی اثر، اجرای نمایشگاه بوی روستا را نیز بر عهده دارد، متولد ۱۳۵۴ و دانش‌آموخته کارشناسی زمین‌شناسی است که هنر نقاشی را نزد استادانی همچون: نوه‌سی، گرجی، راضی، دیری‌زاده و پناه‌زاده آموزش دیده و در سبک طبیعت‌پردازی و واقع‌گرایی به مهارت رسیده است. فیضی از سال ۱۳۹۰ تا کنون، بیش از ۱۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی برگزار کرده و در شهرستان یزد به آموزش نقاشی مشغول است.

نمایشگاه نقاشی «بوی روستا»، از ۲۹ فروردین تا دوم اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸، با برگزاری کارگاه‌های هنری، در نگارخانه پردیسان، میزبان هنرمندان و دوستداران هنر است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانۀ پردیسان، واقع در: فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44000203 تماس بگیرید.

نظر شما