يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۳۹۲۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
پانزدهمین برنامه‌ی عصرانه با کتاب کتابخانه فردوس، با خوانش و بررسی داستان کوتاهی از ارنست همینگوی با عنوان «ده نفر سرخپوست» برگزار می‌شود.

همینگوی با داستان کوتاه «ده نفر سرخپوست» در عصرانه با کتاب فرهنگسرای فردوس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ پانزدهمین نشست برنامه‌ی «عصرانه با کتاب»، از ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، با خوانش و بررسی داستان کوتاه «ده نفر سرخپوست» اثر ارنست همینگوی برگزار خواهد شد.

ارنست میلر همینگوی سال ۱۸۹۹ میلادی در ایالت ایلینوی آمریکا به دنیا آمد. پدرش پزشک و مادرش معلم پیانو و آواز بود. اولین نوشته‌های او به دوران مدرسه بازمی‌گردد. ارنست جوان علاوه بر نوشتن، علاقه‌ی زیادی به ارتش و جنگ داشت تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۱۷ وارد جبهه شد و چهار سال بعد از آن ازدواج کرد. همینگوی بیشتر عمرش را سرگرم ماجراجویی بود. از زخمی‌شدن در ایتالیا بر اثر اصابت ۲۰۰ تکه ترکش‌گلوله نیروهای اتریشی در خلال جنگ جهانی اول تا شرکت در خط مقدم جبهه‌های جنگ داخلی اسپانیا یا سفرهای توریستی به حیات‌وحش آفریقا تا ماهیگیری و شکار حیوانات وحشی و زندگی در کوبا. همینگوی سال ۱۹۶۰ به آمریکا برگشت؛ اما پس از مدتی دچار اضطراب و افسردگی شدید شد و در سال ۱۹۶۱ با شلیک به خود، به زندگی‌اش پایان داد.

از مهم‌ترین آثار همینگوی می‌توان به رمان‌هایی چون: «زنگها برای که به صدا درمی‌آیند»، «وداع با اسلحه»، «خورشید همچنان می‌دمد»، «برفهای کلیمانجارو»، «داشتن و نداشتن»، «تهدید»، «مردان بدون زنان» و البته «پیرمرد و دریا» اشاره کرد که رمان اخیر، دو جایزه‌ی معتبر پولیتزر و نوبل ادبیات را برای وی به ارمغان آورد.

داستان کوتاه «ده نفر سرخپوست» یکی از داستانهای کوتاه با موضوع اجتماعی، از کتاب «بیست داستان برگزیده» است.

«عصرانه با کتاب» با حضور طاهره مختاری و بهبد بهلولی به عنوان کارشناسان برنامه، چهارشنبه‌های هر دوهفته یک بار، از ساعت۱۶:۳۰ در کتابخانه فردوس میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهد بود و حضور در آن برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرید.

نظر شما