جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۹۲۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
نگارخانه فانوس رازی نمایشگاه نقاشی و حجم با عنوان «پاریدولیا» روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه برپا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این نمایشگاه با تعداد بیش از ۲۵ اثر از هنرمند نوگرا استاد بهاری از روز جمعه ۷ اردیبهشت تا ۱۹ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ بجز ایام تعطیل در نگارخانه فانوس رازی برگزار خواهد شد.

پاریدولیا یا معنی پنداری یک پدیده روان‌شناختی است که در آن فرد علائم یا صداهایی راکه ادراک می‌کند به صورت معنا دار می‌شناسد یعنی پاریدولیا به معنای تجسم و خیال تصویر در اشیائ در طبیعت یا ابرها و در هر چیزی که قابل دیدن باشد رخ میدهد یعنی دیدن چهره انسان یا فیگور حیوان در ابر ها یا لکه هایی روی دیوار یا روی تنه درختی.

نمایشگاه استاد بابک بهاری هنرمند نوگرا و منتقد هنری بر اساس تخیل و تجسم شکل گرفته و ایشان با استفاده از هر نوع اشیایی که وجود دارد بر اساس تجسم شکل و روایت داستانی آنها را گرد آورده و کنار هم چیده است. بازدید از این نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان در جهت استفاده و کاربرد تجسم و تخیل بسیار آموزنده و پربار خواهد بود.

افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ساعت ۱۴ بعد از ظهر در نگارخانه فانوس رازی واقع در خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، فرهنگسرای رازی برگزار می شود علاقمندان می توانند جهت حضور در افتتاحیه نمایشگاه وبازدید به نگارخانه فانوس رازی مراجعه وجهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن55423351 تماس حاصل کنند.


نظر شما