جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۱۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
با تشكيل دبيرخانه در فرهنگسراي انديشه؛
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 7 از آموزش مديران مجتمع‌هاي مسكوني پايتخت به عنوان يكي از طرح‌هاي شاخص و كلان شهري سازمان فرهنگي هنري در سال 89 نام برد.

«جواد حيدري‌پور» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: در پي برگزاري اولين گردهمايي مديران مجتمع‌‌هاي مسكوني منطقه 7 در سال گذشته، با تشكيل دبيرخانه دايمي در فرهنگسراي انديشه در سال 89 قصد داريم برنامه‌هاي آموزشي را ويژه مديران مجتمع‌هاي مسكوني در تمامي مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار كنيم. اين برنامه با همكاري معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مديريت 22 منطقه به اجرا درمي‌آ‌يد.

وي افزود: امسال تعداد مشخصي از مديران را در هر منطقه تحت پوشش قرار مي‌دهيم و هر سال به اين تعداد افزوده مي‌شود تا اينكه به يك دوره از توانمندي همگاني اين افراد از لحاظ آموزش‌هاي فرهنگي اجتماعي برسيم.

رييس فرهنگسراي انديشه با بيان اينكه تمامي برنامه‌هاي اين مركز حول محور خانواده اجرا مي‌شود، اظهار داشت: امسال رويكرد سازمان فرهنگي هنري با موضوع خانواده پيش‌بيني شده بنابراين مديريت فرهنگي هنري منطقه 7 برنامه‌هاي خود را با هدف تقويت و تحكيم جايگاه خانواده در سه حوزه روابط اجتماعي خانواده (ناظر به ترويج فرهنگ همسايه‌داري با تاكيد بر اقتضائات آپارتمان‌نشيني)، اقتصاد و معيشت خانواده (گسترش فرهنگ كسب روزي حلال با تاكيد بر نقش فردي و اجتماعي آن) و كاركردهاي تربيتي خانواده (ارتقا فرهنگ مسووليت‌پذيري متقابل در خانواده) طراحي و اجرا مي‌كند.

حيدري‌پور به چهار بسته‌برنامه كه در اين مركز طراحي شده، اشاره كرد و گفت: «هم‌محله‌اي سلام» عنوان بسته‌برنامه‌اي است كه در ترويج فرهنگ همسايگي با تاكيد بر آپارتمان‌نشيني در طول سال اجرا مي‌شود كه شامل برنامه‌هايي مانند كارگاه‌هاي هم‌انديشي بررسي قوانين داخلي مجتمع‌هاي مسكوني، راه‌اندازي خانه‌هاي‌ فرهنگ سيار در مجتمع‌ها، «يك روز با همسايه‌ها» و «همسايه خوب من» است.

وي به بسته‌برنامه دوم با عنوان «گام همراهي» اشاره كرد و افزود: اين برنامه به منظور ارتقا فرهنگ مسووليت‌پذيري متقابل در خانواده شامل فعاليت‌هايي مانند «كوچه‌باغ زندگي»، «خانواده موفق»، «سيماي خانواده» و «جشنواره خانواده توانمند» برگزار مي‌شود.

به گفته رييس فرهنگسراي انديشه، «آرام‌شهر» عنوان بسته‌برنامه سوم است كه با هدف ترويج روحيه قناعت و ساده‌زيستي با برنامه‌هايي مانند «تدبري در آيين»، «طعم خوش زندگي»، «مرواريد پنهان»، «اقتصاد خانواده» و «جوان و الگوي مصرف» پيش‌بيني شده است.

حيدري‌پور تصريح كرد: «جامعه، مركز يادگيري» بسته‌برنامه چهارم است كه در ترويج فرهنگ صداقت، راستي، امانتداري و وجدان كاري با تاكيد بر كسب درآمد و رزق حلال برگزار مي‌شود كه برنامه‌هايي مانند «كليد در بهشت»، «نسل زلال»، «پيام راستي‌» و «رزق و رزاق» در آن در نظر گرفته شده است.

وي به برنامه‌هاي «در اختيار» يا محلي مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 7 اشاره كرد و ادامه داد: اين منطقه داراي 19 محله است كه داراي مراكز وابسته‌اي مانند خانه قرآن، خانه فرهنگ قاسم‌آباد، كتابخانه شبانه‌روزي انديشه و نگارخانه انديشه است و با كمك ديگر مراكز فرهنگي موجود در منطقه مانند كانون‌هاي مردمي، شوراياري‌ها، آموزش و پرورش، امور مساجد و مراكز معاونت اجتماعي شهرداري منطقه 7 برنامه‌هايي را به صورت محلي اجرا مي‌كند. «هنر به زبان‌ ساده»، «ياوران شهر»، «زندگي و طبيعت»، «پاتوق هنر»، «با محله پاك»، «سادگي را مشق خود كنيم» و «بازارچه هنري» از جمله برنامه‌هايي است كه در سطح محلات منطقه 7 برگزار مي‌شود.

به گفته حيدري‌پور، ليگ بازي‌هاي فكري شهر تهران، جشن كتاب كودك، سومين آيين تجليل از سادات شهر تهران، پنجمين آيين تجليل از نوگلان حسيني و هنر در ساحت عاشورا از برنامه‌اهي پيشنهادي در سال 89 است.

نظر شما