جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
موزه ملك در روزهاي شنبه ويكشنبه و دوشنبه،11و 12 و13 ارديبهشت ماه 1389 وهمزمان با بزرگداشت روز معلم، بصورت رايگان ميزبان معلمان و مدرسان خواهد بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مؤسسه كتابخانه موزه ملي ملك،با توجه به نيت واقف كتابخانه و موزه ملك، مرحوم حاج حسين آقا ملك، كه در بنيانگذاري موزه هدف آن را ترقي دانش و پيشبرد معارف دانسته و با توجه به جايگاه معلمان كه مهمترين عامل آموزشي در جامعه و گسترش علوم و دانش هستند، در اين سه روز موزه ملك بصورت رايگان پذيراي معلمان و مدرسان خواهد بود.

 همچنين از آنجا كه در دوره معاصر به نقش آموزشي موزه ها توجه ويژه اي ميگردد، موزه ملك در نظر دارد تا با ارتباط با نهادهاي آموزشي به ويژه مدارس و دانشگاه ها، زمينه بهره گيري از مجموعه هاي خود در آموزش محصلين و دانشجويان را فراهم آورد.

موزه ملك نخستين موزه وقفي كشور است كه در سال 1316 توسط حاج حسين آقا ملك تقديم به آستان امام رضا عليه السلام شد.

 اين مجموعه داراي بخش هاي مختلفي است كه از مجموعه آثار متنوع و غني اين موزه ميتوان به مجموعه تابلوهاي نقاشي،‌‌‌‌‌‌ مسكوكات، نسخ خطي، آثار لاكي... اشاره كرد. موزه ملك در تهران به نشاني خيابان امام خميني، سردر باغ ملي، خيابان ملل متحد قرار دارد.

در ضمن ادارات آموزش و پرورش و مدارسي كه قصد بازديد گروهي معلمان از اين موزه را دارند ميتوانند با شماره 66751291 تماس حاصل كنند.

نظر شما