جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۵۲۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
به منظور آموزش اقدامات صحيح هنگام وقوع زلزله تمرين زلزله براي دومين سال متوالي به صورت سراسري در مهدكودك هاي كل كشور برگزار مي شود.

به گزارش "شهر" معاونت ارتباطات و اموربين الملل وزارت رفاه و تامين اجتماعي به نقل ازروابط عمومي پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله اعلام كرد:روز يكشنبه 19 ارديبهشت، تمرين زلزله و ايمني براي دومين سال متوالي به صورت سراسري در مهدكودك هاي كل كشور به اجرا درمي آيد.

 

هدف از اجراي اين تمرين كه به همت پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله و با مشاركت دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كل كشوربرگزارمي شود ؛ آموزش اقدامات صحيح هنگام وقوع زلزله به مربيان و كودكان مهدها و گسترش فرهنگ ايمني در برابر زلزله عنوان شده است.

تمرين مذكورامسال در دو برنامه مجزا شامل اجراي تمرين در داخل مهدها با حضور اولياي كودكان و نيز اجراي برنامه در داخل پارك هاي مركزي شهرهاي كشوربرگزارشده و تعدادي از مهدها به طور نمادين با انجام راهپيمايي، حمل پلاكاردهاي حاوي پيام هاي ايمني، اجراي نمايش، شعر، سرود و كارگاه هاي جنبي آموزشي مرتبط با موضوع زلزله و ايمني، برنامه هاي ويژه اي را ارئه مي دهند.

اين تمرين در تهران به كوشش گروه آموزش هاي همگاني پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله و با همكاري شهرداري هاي مناطق 3، 6 و 16 در سه پارك "آب و آتش"، "لاله" و "بعثت" اجرا مي شود.

اين تمرين كه امسال دهمين سال پياپي اجراي خود را طي مي كند؛ از سال 1379 به صورت آزمايشي و فقط در تهران آغاز وپس از اجراي هشتمين دوره خود، از سال گذشته (1388) به صورت سراسري در تمامي استان هاي كشور برگزار شد.

نظر شما