جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۵۳۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
معاون امورشهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 14 از رشد 17 درصدي جمع آوري پسماند خشک در جنوب شرق تهران خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 14،رحمان پارسا گفت: بر اساس آخرين آناليز فيزيکي انجام شده در سال 88 در زمينه جمع آوري پسماند، بيش از 151 هزار تن مواد بازيافتي جمع آوري شده که در مقايسه با سال 87 اين مواد 10هزارتن بوده است.

همچنين بيشترين مواد بازيافتي شامل کاغذ مقوا،کارتن، نان خشک ، شيشه، انواع پلاستيک ،پلي اتيلن است که نشان از رشد 17 درصدي پسماند خشک دارد.

 

وي با بيان اينکه در صورت مشارکت همه جانبه شهروندان در امر تفکيک زباله از مبدا گفت: در حال حاضر 11 کانکس در نواحي منطقه فعاليت مي کنند که اداره بازيافت تلاش مي کند تا در 26 محله منطقه يک کانکس را فعال سازد.

 

پارسا با اشاره به اهميت موضوع آموزش در پيشبرد اهداف برنامه هاي مديريت پسماند خاطر نشان کرد: در سال 88 ،167 کلاس آموزشي درمدارس ، 93 کلاس آموزشي در مساجد و تکايا، 34 کلاس آموزشي در فرهنگسراها و مهدکودک ها، 23 کلاس آموزشي در مراکز درماني، همچنين آموزش خانه به خانه، صنوف و مراکز تجاري ، دفاتر شوراياري ها و در سطح خيابان هاي منطقه به صورت چهره به چهره انجام شده است.

 

معاون شهردار منطقه 14 ادامه داد: شهروندان مي توانند با مراجعه به کانکس هاي فعال در سطح منطقه و تحويل مواد بازيافتي از جوايز ارزنده در قرعه کشي ها برخوردار شوند.

نظر شما