پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۵۸۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
شوراي پروانه ساخت و طبقه‌بندي بازي‌هاي ويدئويي و رايانه‌اي معاونت سينمايي براي 8 بازي‌نامه رايانه‌اي پروانه ساخت داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شوراي پروانه ساخت و طبقه‌بندي بازي‌هاي ويدئويي و رايانه‌اي با حضور سعيد رجبي‌فروتن مدير كل همكاري هاي سمعي و بصري و نمايش خانگي تشكيل شد.
در اين جلسه بازي نامه‌هاي ايراني ارائه شده به اين دفتر به منظور دريافت پروانه ساخت مورد بررسي قرار گرفت كه 8 بازي نامه نظر موافق اعضا شورا را براي توليد كسب كرد.
خارج از سرزمين، گوهر شاد، راز پر سيمرغ، تنديس مرگ، جدول با تو، جنگ كاغذي، حسني و لوبياي سحر آميز ، كلانتري مجازي اسامي 8 بازي‌نامه مصوب شورا در روز يكشنبه 19 ارديبهشت هستند.
همچنين در اين جلسه با توجه به اهميت داستاني بازي نامه گيلگمش و جايگاه حماسي اساطير آن در مشرق زمين و خصوصاً ايران، مقرر شد در جلسه بعدي شورا با مستندات كامل‌تري مورد بررسي مجدد قرار گيرد.
صاحبان بازي‌نامه‌هاي تصويب شده پس از دريافت پروانه ساخت مي‌توانند به تنهايي و يا به كمك حمايت كننده مالي (اسپانسر) خصوصي و يا دولتي براي توليد اقدام نمايند.
بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي نيز در چارچوب سياست‌هاي حمايت‌هاي خود به تناسب كيفيت بازي‌نامه و توانايي‌هاي حرفه‌اي بازي‌سازان به طرق مقتضي از توليدكنندگان حمايت حداقل و يا حداكثري به عمل خواهد آورد.

نظر شما