يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۶۶۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
بازيکنان و مربيان شاغل در ليگ حرفه‌اي باشگاه‌هاي کشور علاوه بر درآمد بسيار خود در فوتبال به مشاغل ديگر نيز روي آورده‌ تا در آنها نيز در آمد زايي کنند.

همواره اين ضرب المثل در ميان ايرانيان وجود داشته که پول، پول مي‌آورد. اين ضرب‌المثل کاملا در مورد بيشتر ستارگان ورزش ايران نيز صدق مي‌کند و آنهايي را که از باشگاه‌ها دريافت‌هاي نجومي دارند را نيز به اين فکر انداخته تا از اين پول‌ها بيشتر استفاده کنند تا بتوانند درآمد بيشتري داشته باشند.


كريم باقري: هافبك صاحب نام تيم پرسپوليس ، كه زماني فوتبالش هم مثل فرش شهرش زبانزد عام و خاص بود در كنار شوت زدن و دويدن و پاس دادن در زمين چمن در امر صادرات فرش و ارز آوري براي كشور تجربه و تبحر بالايي دارد. كريم خان همراه پدر همسرش يكي از تجار معروف فرش ايران و به خصوص تبريز در دنياست!


خبر ورزشي نيز دراين باره نوشت: علي کريمي: جادوگر فوتبال آسيا، بازيکني که درخشش خود را از تيم فتح تهران آغاز کرد و در پرسپوليس به اوج رسيد و سرانجام سر از تيم بايرن مونيخ آلمان درآورد با چند نفر از دوستانش به صورت شراکتي کار مي‌کند. در شرکت آنها همه گونه خريد و فروش انجام مي‌شود از مسکن و ساخت و ساز گرفته تا صادرات و واردات لوازم تزئيني و خانگي. البته خود جادوگر علاقه خاصي به خريد و فروش سيم‌کارت تلفن همراه آن هم از نوع شماره‌هاي رندش را دارد و هر کس خط رند مي‌خواهد معمولاً سري به دفتر شرکت او مي‌زند.

علي دايي: کمتر کسي است که از توليدي پوشاک او بي‌خبر باشد اما بد نيست بدانيد سرمربي مطرح پرسپوليسي در يکي، دو سال اخير در ساخت و ساز مسکن هم دستي بر کار داشته و حتي شنيده مي‌شود به دليل رکورد بازار با ضرر و زيان‌هايي هم روبه‌رو شده است.

امير قلعه‌نوعي: پرافتخارترين مربي ادوار ليگ برتر که بحث خريد هواپيماي اختصاصي‌اش هنوز سر زبان‌هاست در کنار ساخت و ساز مسکن، در حال تکميل پروژه مجتمع ورزشي و تفريحي‌اش در يکي از نقاط خوب پايتخت بوده که اين مجتمع شامل استخر و سونا، سالن بيليارد، پينتبال و... است. گفته مي‌شود علاوه بر راه‌اندازي فروشگاه لوازم خانگي در سه راه امين‌حضور تهران، يک مزرعه کشاورزي هم در حومه تهران در اختيار دارد.

مهدي مهدوي‌کيا: مرد محبوب استيل‌آذين که سال‌ها در آلمان زندگي مي‌کرد و قرارداد سنگيني هم با هامبورگ و اينتراخت فرانکفورت داشت با همکاري برادرانش در ايران شرکت توليدي پوشاک و البسه کودکان راه انداخت که مارک پوشاک او خيلي زود به شهرت رسيد و نمايندگي‌هاي فعالي در استان‌هاي مختلف هم دارد.

جوادنکونام: گفته مي‌شود تمام افکارش در تجارت و درآمدزايي را معطوف به پروژه ساخت هتل پنج‌ستاره در يکي از نقاط پر رفت و آمد شمال کشور کرده و در اين راه سرمايه‌گذاري گسترده‌اي هم داشته است. کاپيتان تيم ملي علاوه بر اين در خريد و فروش مسکن هم دستي بر کار دارد.

عليرضا منصوريان: خودش اعتراف کرد سال‌هاست در قشر چاپخانه‌داران فعاليت مي‌کند اما در کنار اين موضوع گفته مي‌شود او در ساخت مجتمع تفريحي و سياحتي در جزيره کيش هم شراکت کرده و رفت و آمدهايش به اين جزيره هم به اين خاطر است. مربي تيم‌ملي گهگاه به بازار موبايل و کامپيوتر هم سرک مي‌کشد.

سيد مهدي رحمتي: او که عنوان گران‌قيمت‌ترين دروازه‌بان ايران را يدک مي‌کشد، علاقه خاصي به خريد زمين و مستغلات دارد، به نحوي که شنيده مي‌شود او در شمال سرمايه‌گذاري وسيعي با خريد نزديک به هشت هکتار زمين انجام داده است.

خداداد عزيزي: جز اينکه گفته مي‌شود سهامدار يک شرکت توليدي لباس ورزشي است گويا با يک ياز دوستانش در بازار طلاي تهران هم سهمي داشته و مغازه طلافروشي او در پايتخت جزو مطرح‌ترين طلافروشي‌ها قلمداد مي‌شود. مرد حماسه‌ساز ملبورن گهگاه در واردات لوازم تزئيني و خانگي هم نقشي در بازار ايران ايفا مي‌کند.

حسين کاظمي و مجتبي جباري: اگر سري به بازار موبايل زده باشيد پي‌ مي‌بريد که آنها با راه‌اندازي فروشگاه فروش تلفن‌همراه به نوعي آينده تجاري خود را در اين صنف جست‌وجو مي‌کنند.

سياوش اکبرپور: برخلاف ساير اهالي فوتبال او رو به رستوران و سفره‌خانه‌هاي سنتي، که بازارش به تازگي داغ شده، آورده و همين چند ماه پيش بود که سفره‌خانه سنتي‌ او افتتاح شد و به پاتوق بسياري از خانواده‌ها تبديل شد.

نظر شما