جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۶۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
به مناسبت سالروز آزادي خرمشهر و به همت فرهنگسراي رسانه و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، از مجموعه کتاب‌هاي فاتحان خرمشهر، با حضور سرتيپ دوم پاسدار حميد حسام(معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس) و سردار محمدتقي خادمي(معاون هماهنگ‌کننده بنياد) رونمايي شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، ناصر اسدي رييس اين فرهنگسرا در اين مراسم، ضمن تبريک سالروز آزادي خرمشهر گفت: سوم خرداد از بسياري از جهات انساني، فرهنگي و نظامي قابل بررسي است و ما با داشتن چنين گنجينه غني و ارزشمندي بايد همت مضاعفي در راستاي معرفي و نشر ارزشها به نسلهاي بعدي داشته باشيم .

سپس معاون ادبيات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با تبريک روز مقاومت ملي، گفت: اميدوارم به برکت خون شهدا، و تلاش رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس بتوانيم در راستاي تحقق آرمان هاي آن ها بکوشيم.

وي افزود: حماسه خرمشهر به يک نگاه منشوري نياز داشت؛ يعني يک نقطه را از ديد دايره بنگريم و از زواياي مختلف به آن نگاه بکنيم. حسن اين نوع نگاه در آن است که مي توانيم تحليل جامعي از اين حماسه داشته باشيم. فتح خرمشهر در ذهن و دل کساني که آن را لمس کرده اند. زماني که تجربيات آن ها را در کنار هم قرار مي دهيم تبديل به پازلي مي شود که مي تواند روايتي مستحکم و سالم از اين حماسه باشد.

سردار حسام هم چنين به پروژه فاتحان خرمشهر اشاره کرد و گفت:‌ در اين پروژه حماسه سوم خرداد از نگاه رزمندگان، آزادگان، طراحان عمليات ها و هم چنين زنان مطرح شده است.

در ادامه اين مراسم، سردار خادمي با اشاره به وعده بنياد حفظ آثار در مورد رونمايي آثار دفاع مقدس در سال همت و کار مضاعف، اظهار کرد: قرار بود در سال تلاش مضاعف به نهضت رونمايي کتاب با رشد کيفي و کمي ادامه دهيم و شاهد توليدات خوب و متنوع در حوزه کتاب باشيم. اين مراسم در راستاي اين وعده صورت مي گيرد.

 وي افزود:‌ در سال هاي پس از فتح خرمشهر، به لايه هاي عميق تري از اين حماسه دست يافته ايم. به فرموده رهبر دفاع مقدس و ايثار گنجي عظيم است که هر روز بايد با شيوه هاي جديدتر و نو، به نسل جوان تقديم شود.

معاون هماهنگ کننده بنياد حفظ آثار در ادامه گفت: بخشي از کتاب هايي که امروز رونمايي مي شود، به روايت عمليات هاي مي پردازد و بخشي ديگر هم خاطرات آن دوران است.

وي هم چنين تصريح کرد: مسئولان سياست گذار بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، تاکيدشان بر اين است که اگر يک کاري عميق است، بايد ماندگار باشد و اگر ماندگار است بايد تاثيرگذار باشد. اين سه بايد در کنار هم صورت گيرد تا اقدام عمقي باشد.

به گفته سردار خادمي کتاب هاي رونمايي شده، به کتابخانه هاي عمومي هم برده خواهند شد تا در دسترس مردم قرار گيرند.

همچنين معاون هماهنگ کننده بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس به پروژه‌هاي مختلف اين بنياد اشاره کرد و گفت: بنياد در بحث ساخت 30 باغ موزه دفاع مقدس به دنبال اين نيست که چيزي بي‌روح، جامد، فيزيکي و خالي از حس داشته باشد بلکه ما به دنبال فضايي دائمي و اثرگذار و ماندگار در جنگ هستيم.

در پايان اين مراسم، سري فاتحان خرمشهر از زبان محمدابراهيم عجم، سرتيپ 2 ستاد سعيد پورداراب، سرتيپ 2 ستاد نصرت الله معين وزيري، سرتيپ 2 ستاد مسعود بختياري، فريدون کشتگر، شهيد عبدالله نجفي، شهيد احمد کاظمي، مصطفي اکبري، سيدهاشم درچه اي، سرتيپ 2 خلبان عليرضا نمکي عراقي، سرتيپ 2 ستاد علي اکبر موسوي قويدل، سرتيپ 2 زرهي ايرج جمشيدي، حسين همداني، نورعلي مشايخي، سيدمحمد لاله زار، کريم نصر، محمود باقرزاده و هم چنين کتاب هاي بمبي در کابين، همدوش، تکريت در عشق سوخت، اوخشامالار، گلواژه هاي پايداري، تاپل رنگين کمان، رزمنده کوچولو خرمشهر، کمين چهارم جولاي، روايت پايداري، خاطرات خاکيان افلاکي، آنسوي فکه، يادگار زخم، رويش ققنوس از خاکستر پروانه ها، بلوط نام کوچک زيتون است، ناگهان پرواز، لحظه لحظه تا خدا توسط ناصر اسدي ، سردار محمد تقي خادمي و سردار حميد حسام رونمايي شدند.

نظر شما