جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۶۷۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
معاون سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون كارشناسي‌ارشد سال 89 از فردا 5 خردادماه خبر داد.

دكتر حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار "شهر" با بيان اين كه شرايط و ظرفيت پذيرش رشته‌ها در قالب دفترچه راهنما شماره 2 از امروز بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد، تصريح كرد: بر اين اساس فرصت زماني 5 روزه را تا 10 خردادماه براي انتخاب رشته مجازين آزمون ارشد در نظر گرفته‌ايم و به داوطلبان توصيه مي‌كنيم كه رشته‌محل‌ها را بر اساس اولويت علاقه مرتب‌سازي و سپس در فرم پيش‌نويس درج كنند.

 

وي افزود: هر داوطلب حق انتخاب 100 رشته محل را دارد، اما به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بطور اكيد توصيه مي‌كنيم ابتدا به تهيه و مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته اقدام كرده و سپس كد رشته محل‌هاي تحصيلي مورد علاقه خود را با توجه به ضوابط انتخاب و سپس كد رشته‌هاي انتخابي را به ترتيب اولويت علاقه ابتدا در فرم پيش‌نويس انتخاب رشته مندرج در دفترچه راهنما وارد كرده و پس از اطمينان به صحت آن از روز چهارشنبه 5 خرداد تا ساعت 24 دوشنبه 10 خرداد ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش و وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري ثبت‌نام و يا شماره پرونده و كد رهگيري نسبت به ثبت كد رشته محل‌هاي انتخابي خود در فرم انتخاب رشته الكترونيكي اقدام كنند.

 

توكلي گفت: بديهي است پس از تاييد نهايي اطلاعات ثبت شده از سوي داوطلب يك رمز 15 حرفي توسط سيستم به عنوان رسيد در اختيار داوطلب قرار داده مي‌شود و در غير اين صورت انتخاب رشته آنان تكميل نشده است.

 

وي همچنين تصريح كرد: به تمامي داوطلبان تاكيد مي‌شود در صورت داشتن هر گونه سوال مي‌توانند حداكثر تا تاريخ 13 خرداد ماه منحصرا از طريق سيستم پاسخگويي الكترونيكي سايت سنجش با روابط عمومي سازمان مكاتبه كنند و درخواست آنها حداكثر پس از 72 ساعت بررسي و داوطلب مي‌تواند با وارد كردن شماره رمز و كاربر پاسخ خود را از طريق سايت دريافت كند و به اين ترتيب به طور اكيد درخواست مي‌شود كه داوطلبان از مراجعه حضوري به سازمان به جد خودداري كنند.

 

معاون سازمان سنجش كشور درباره ضوابط و شرايط انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد، اظهار كرد: آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي شده‌اند در صورت تمايل به دريافت اصل دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي، مي‌توانند با مراجعه به باجه مركزي پست در هر شهرستان و در شهرستان‌هاي بزرگ به مناطق پستي مربوط در مهلت مذكور، نسبت به دريافت آن اقدام كنند.

 

توكلي همچنين تاكيد كرد: در هر زماني‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب‌ اطلاعاتي چون معدل، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي را عمداً يا سهواً كتمان‌ كرده، در هر مرحله پذيرفته‌ شدن‌، حين‌ تحصيل‌ ‌و ... از اين آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهند شد و حق هرگونه اعتراضي از وي سلب مي‌شود.

 

وي گفت:  البته در صورتي كه داوطلبان بند (اطلاعات معدل، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي مورد تأييد نبوده و داراي مغايرت است) را علامت‌گذاري كنند به آنها اجازه اصلاح و ويرايش معدل و دانشگاه محل تحصيل داده خواهد شد و پس از ويرايش اين موارد و تأييد آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده مي‌شود.

 

توكلي اضافه كرد: با توجه به اين كه كد محل‌هاي انتخابي درج شده در فرم انتخاب رشته اينترنتي پس از تائيد نهايي توسط داوطلب و دريافت شماره رمز 15حرفي به عنوان رسيد، به هيچ عنوان قابل تغيير نيست، به داوطلبان توصيه مي‌شود تا قبل از اقدام به تكميل نهايي فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي خود، جزئيات و اطلاعات مربوط به كد رشته‌هاي انتخابي محل دانشگاه، دوره، ميزان شهريه دوره‌هاي مختلف و ... را مطالعه و مد نظر داشته باشند.

 

به گفته وي، اگر پذيرفته‌شدگان نهايي به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولي، داراي مغايرت معدل باشند از آنان ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد.

 

معاون سازمان سنجش به اين نكته هم اشاره كرد كه سيستم انتخاب رشته، تا حد زيادي هوشمند طراحي شده و در حد امكان خطاهاي احتمالي داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اينترنتي به آنان تذكر مي‌دهد، اما در عين حال چنانچه داوطلبي نسبت به رفع خطاهاي داده شده اقدام نكند، انتخاب رشته وي كامل نشده و به اين داوطلب نيز شماره رمز 15 حرفي به عنوان رسيد داده نمي‌شود.

 

نظر شما