جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
آتش‌نشانان 9 ايستگاه آتش‌نشاني بعد از ظهر روز گذشته آتش‌سوزي پاساژ تيموري را در كمترين زمان ممكن مهار و از گسترش آن جلوگيري كردند.

به گزارش شهر و به نقل از پايگاه خبري 125، رخداد آتش‌سوزي در بازار بزرگ تهران ساعت 14 و شش دقيقه به سامانه 125 گزارش شد و ستاد فرماندهي آتش‌نشاني بي‌درنگ ابتدا آتش‌نشانان ايستگاه 7‌ و سپس آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي 1-4-67-2-3-5-4 و گروه نجات 1 را به محل آتش‌سوزي در بازار بزرگ تهران، بازار آهنگرها كوچه معظم الدوله، پاساژ تيموري و سراي محمد اعزام كرد.

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران در مورد اين آتش‌سوزي گفت: آتش‌سوزي از طبقه چهارم شروع شده و به طبقات سوم و دوم و سراي محمد گسترش يافته بود، هنگامي كه آتش‌نشانان به محل رسيدند شعله‌هايي كه ارتفاع آنها به چندين متر مي‌رسيد از مغازه‌هاي مشتعل به بيرون زبانه مي‌كشيد و دود غليظي كوچه‌ها و گذرگاه‌هاي تنگ اطراف را پر كرده بود.

فتح الله تيموري گفت: آتش‌نشانان پس از بردين قفل‌هاي متعدد در‌هاي پاساژ و مغازه‌ها با استفاده از چندين رشته لوله آبدهي از چند جهت عمليات مهار آتش‌سوزي را آغاز كردند و موفق شدند در كمترين زمان ممكن آتش را مهار و كاملاً خاموش كنند.

وي افزود: پاساژ تيموري مركز فروش انواع موادغذايي بسته بندي شده و روغن است كه اين اقلام قابليت ‌اشتعال بسيار بالايي دارند كه حضور و اقدام به موقع آتش‌نشانان در مهار و خاموش كردن اين آتش‌سوزي از ايجاد خسارت بيشتر جلوگيري كرد.

علت و ميزان خسارت اين آتش‌سوزي را كه  هيچ آسيب ديده‌اي نداشت، كارشناسان آتش‌نشاني بررسي مي‌كنند.

نظر شما