جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۷۰۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
با اعلام اجراي نظام جديد آموزشي و تجميع مدارس از مهر 89؛
معلمان ابتدايي ازآغاز سال تحصيلي آينده به جاي 28 ساعت کار در هفته 24 ساعت به امر تعليم و تربيت مشغول مي شوند.

 

به گزارش "شهر" ، حميد رضا حاجي بابايي در جمع اصحاب رسانه و جرايد استان کرمان از احداث 6500 پروژه درحال ساخت در آموزش و پرورش کشور خبر داد و افزود: 286 پروژه آن از مصوبات دور سوم سفر رياست جمهور به کرمان مي باشد.

وي گفت: سال آينده دانش‌آموزان سال سوم متوسطه با هر معدلي مي توانند در پيش‌دانشگاهي ثبت نام کنند و به تدريج پيش دانشگاهي نيز به دبيرستان ها منتقل مي شوند.

وي از ممنوع بودن پرداخت شهريه ثبت‌نام توسط اوليا گفت و تصريح کرد: اوليادانش آموزان مي توانند به صورت داوطلبانه کمک نمايند.

حاجي بابايي گفت: معلمان ابتدايي ازآغاز سال تحصيلي آينده به جاي 28 ساعت کار در هفته 24 ساعت به امر تعليم و تربيت مشغول مي شوند.

وي آموزش و پرورش را بلند پايه ترين نظام کشور خواند و افزود : نظام تعليم و تربيت از حرفه ي پزشکي و هر تخصصي نيز مهم تر است.

ايجاد 10 هزار دارالقران در داخل مدارس

وزير آموزش و پرورش همچنين در جلسه شوراي معاونان آموزش و پرورش استان کرمان محورهاي پيش رو در وزارت آموزش و پرورش را سه محور اساسي ساماندهي امور مالي ، نيروي انساني و فضاهاي آموزشي ذکر کرد و گفت: ايجاد بيمه طلايي در واقع يک نمونه از ساماندهي امور مالي است و با ساماندهي امور ديگر نيز مي‌توان خدمات ويژه و درخور توجهي را به فرهنگيان ارائه داد و اين امر تنها با استفاده از پتانسيل بالاي آموزش و پرورش، استفاده درست از مديريت و معنا دار کردن اعتبارات محقق مي‌شود.

وي از بحث تحول بنيادين در آموزش و پرورش به عنوان اولين بحث مطرح شده در شروع کار خود ياد کرد و تصريح کرد: اين بحث تنها با تأسي از فرمايشات مقام معظم رهبري در ذهن ما شکل گرفت .

وي گفت : اگر فرمايشات رهبر عظيم الشأن انقلاب را آويزه گوش قرار داده و در کارها و برنامه هايمان آن ها را به کار بنديم، کشور به بهشتي بي بديل تبديل شده و تمامي مشکلات، مرتفع مي گردد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود: من به دنبال تغيير نگاه ديگران به آموزش و پرورش و جامعه فرهنگيان کشور هستم و تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا هر کس در هر جاي کشور، به مقام و منزلت معلم، غبطه بخورد.

وي به تعداد صد مؤلفه جهت تحول بنيادين در آموزش و پرورش اشاره و اذعان کرد: 20 مورد از اين موارد را در طول شش ماه گذشته آغاز کرده‌ايم و با ياري خداوند و حمايت رئيس جمهور، آن‌ها را دنبال خواهيم کرد.

ايجاد مجتمع هاي آموزش و پرورش، ايجاد 10 هزار دارالقران در داخل مدارس، تجهيز مدارس و تخصيص 12 درصد از اعتبارات عمراني به اين امر، استخدام 26 هزار معلم حق‌التدريس و 40 هزار نيرو به صورت پيماني، پرداخت به موقع حقوق فرهنگيان، برچيده شدن شرکت‌هاي خدماتي از آموزش و پرورش کل کشور و انعقاد قرارداد کارمعين با نيروهايي که تا کنون به صورت شرکتي خدمت مي‌کردند، فراهم آوردن امکانات ورزشي ، رفاهي و پزشکي و طرح مهم بيمه طلايي از ديگر مواردي بود که حاجي بابايي به آن اشاره نمود.

استخدام‌هاي آموزش و پرورش مطابق با تحول بنيادين انجام مي‌شود

وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود: از اين به بعد ، استخدام ها مطابق با تحول بنيادين انجام مي‌شود و افزايش نيروي آموزش را در جاهايي خواهيم داشت که دانش آموز به معلم بيشتري نيازداشته باشد.

حاجي بابايي با اشاره به برگزاري دو آزمون بزرگ اعزام فرهنگيان به خارج از کشور و آزمون استخدامي آموزش و پرورش خبرداد و خاطر نشان کرد: سابقا آزمون‌هاي آموزش و پرورش از قبيل آزمون تيز هوشان با کمک سازمان سنجش کشور صورت مي گرفت، اين در حاليست که در حال حاضر با صراحت اعلام مي کنيم آماده برگزاري هرگونه آزمون براي سازمان‌ها و ارگان‌هاي ديگر هستيم.

 

 

نظر شما