جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۷۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
«طلا و مس» دستمايه شعار نمي‌شود و با پرهيز از شعار و با جزئيات زندگي يك روحاني را نمايش مي‌دهد.

«هادي منبتي» معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در خصوص اكران و فروش فيلم «طلا ومس» عنوان كرد:فروش فيلم «طلاو مس» تا كنون خوب بوده و در مقايسه با فيلم هاي ديگري كه چهره هاي شاخص و سوپرستار سينما در اين فيلم ها بازي مي كنند و روي پرده سينما هستند، در صدر جدول گيشه قرار دارد.

منبتي در ادامه گفت: «طلاو مس» به لحاظ مفهوم مضمون ارزشمند و تاثيرگذاري دارد كه تا كنون طبق آماري كه از زمان اكران اين فيلم بر پرده سينماها داشته ايم، سينماهاي فرهنگ، آزادي و پرديس ملت جز سينماهايي بودند كه اين فيلم با استقبال مردم روبرو شده است.

وي در خصوص زمان اكران اين فيلم بر روي پرده سينما عنوان كرد: طبق يك قانون فيلم‌ها با توجه به كف فروش مي توانند دوماه بر پرده سينما باشند. با توجه به افزايش فروش فيلم «طلاو مس» ممكن است زمان اكران فيلم طولاني‌تر شود اما بايد مسابقات جام جهاني را هم درنظر بگيريم كه ممكن است از درصد فروش فيلم طي زماني كه مسابقات پخش مي‌شود،بكاهد.

منبتي درباره اكران «طلاو مس» در شهرستان ها افزود:از 8 و يا 9 شهرستان براي نشست‌هاي فيلم تا كنون دعوت كرده‌اند و اين نشان مي‌دهد كه «طلا و مس» تاثير خوبي در شهرستان ها داشته است. اگر به خاطر بياوريد در زمان جشنواره فيلم فجر هم «طلا و مس» فيلم برگزيده شهرستان‌هاي كشور شد. البته پنج شنبه هفته گذشته با حضور عوامل فيلم در حوزه علميه قم در جمع روحانيون به نمايش درآمد كه نمايش فيلم با اقبال خوبي از سوي آن‌ها مواجه شد.

معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران  در خصوص رضايت مخاطب عام و حتي روحانيون از مضمون فيلم عنوان كرد: زماني كه يك فيلمي بتواند هم قشر مخاطب عام و هم مخاطب خاص و روحانيون را راضي كند،اين موفقيت يك فيلم را نشان مي دهد. فيلم موضوعي اخلاقي دارد كه داستان يك خانواده كاملا امروزي را به نمايش مي‌گذارد و شايد همين نكته باعث جذب و استقبال تماشاگران شده است.

وي فزود:«طلا و مس» دستمايه شعار نمي‌شود و با پرهيز از شعار و با جزئيات زندگي يك روحاني را نمايش مي دهد.از سويي ديگر بازي خوب نگار جواهريان و بهروز شعيبي شخصيت هاي فيلم را نيز قابل باور كرده اند.

منبتي درباره اكران فيلم «كارناوال مرگ» به كارگرداني رضا اعظميان در سينماها عنوان كرد: هم اكنون مشغول رايزني‌ها براي اكران اين فيلم هستيم و احتمال دارد تابستان اين فيلم اكران شود.

منبتي در پايان گفت: نگارش و تحقيق فيلم درباره شهيد محمود كاوه كه از سرداران دفاع مقدس بود به پايان رسيده است. اين فيلم قرار است به كارگرداني و نويسندگي «جواد اردكاني» ساخته شود كه هم‌چنان مراحل پيش توليد را مي گذراند.فيلمبرداري اين فيلم در کردستان، تهران و مشهد در تابستان و بهار انجام مي‌شود و نام قطعي فيلم مشخص نيست و ابراهيم اصغري تهيه كننده اين فيلم به شمار مي رود و سازمان فرهنگي و هنري 50درصد از اين پروژه را بصورت مشاركتي انجام خواهد داد.

نظر شما