شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
دولت چين در نظر دارد تا استفاده از نسل جديد خودروهاي پاك در سرويس حمل و نقل 7 شهر جديد را حمايت كند.با اين كار شمار شهرهايي كه در طرح دولتي كمك به بازسازي سيستم حمل و نقل عمومي قرار ميگيرند به 13 شهر خواهد رسيد.

به گزارش «شهر» از شينهوا،چين قصد دارد تا در تجهيز سيستم حمل و نقل عمومي شهرهاي شن ژن،هايكو،تيانجان،زيمن،سوژو،تانگشان و گوانجو به خودروهاي هايبريد و الكتريكي  و خودروهاي كم مصرف مجهز كمك كند.اين برنامه از اواخر سال 2009 آغاز شده و در بخش اول پكن و شانگهاي اولين شهرهايي بودند كه دچار تغييرات اساسي در حمل و نقل عمومي خواهند شد.

 مسئولان چيني قصد دارند تا دامنه اين طرح ها را به ايالتها و مناطق حومه اي گسترش دهند و ايالات و شهرداريهاي مناطق مختلف كشور براي اجراي تغييرات  از يارانه هاي خاصي كه دولت تدارك ديده است بهره مند مي شوند.روز پنجشنبه دولت چين جزييات طرح ارائه يارانه براي خودروهاي پاك  را اعلام كرد و اين يارانه ها را برنامه اي در جهت كمك به صنعت خودروي اين كشور و كاهش آلايندگي خودروها دانست.

 

حداكثر سقف اين يارانه ها در حدود 8700 دلار (60000 يوآن) است كه درصورتي كه خريداران در شهرهايي كه مشمول طرح شده اند خودروهاي الكتريكي  خريداري كنند به صورت كامل به آنها اعاده خواهدشد.شهرهاي خريدار خودروهاي هايبريدي نيز در حدود 50000 يوآن براي هر خودرو يارانه دريافت خواهند كرد.

نظر شما